خبرگزاری کار ایران

تمرکز ایدرو در جهت ایفای نقش ملی خود بیشتر شود

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۹۱۲

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در نیم قرن فعالیت، با اجرای طرح‌های بزرگ و مهم صنعتی و راهبری شرکت‌ها، خدمات گسترده‌ای به اقتصاد و صنعت کشور ارائه کرد و به جرات می‌توان گفت بخش قابل توجهی از زیربناها و توسعه نسبی صنعت کشور مرهون فعالیت‌های موثر مجموعه این سازمان است

به گزارش ایلنا، نعمت زاده گفت: ایدرو در طی این سال ها از عملکرد مناسبی برخوردار بوده است از این رو بر پایه توانمندی های شناخته شده در این سازمان ، انتظارات بیش از اینهاست. این سازمان در حالی وارد ششمین دهه از حیات خود می‌شود که شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور متاثر از فرمان مقام معظم رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی، وارد دوران و تحولات نوینی شده است.

گرچه قوانین جاری کشور محدودیت هایی برای سازمان های توسعه ای به وجود آورده است ، اما نیت آن بوده تا فعالیت ها به سمت بخش غیر دولتی سوق پیدا کند که امیدواریم هیات عامل و مدیران این سازمان به رغم محدودیت های داخلی و خارجی راه هایی را برای انجام این کار پیدا کنند.

در سال های گذشته اختیارات اساسنامه ای سازمان های توسعه ای در قالب قوانین و برنامه های متعددی محدود شده بود که خوشبختانه با تلاش فراوان در قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر مقرر شد این سازمان برابر اختیارات اساسنامه ای انجام وظیفه کند. به جای کارهای کوچک باید به کارهای بزرگ پرداخت ، اگر چه ایدرو باید در زمینه تحقیق و توسعه و نوآوری از بخش های مختلف صنعت حمایت مالی و فنی کند اما باید به کارهای توسعه ای مهم نیز بپردازدکه بخش خصوصی در شرایط کنونی آماده انجام آنها نیست.

ایدرو همگام با شرایط محیطی کشور مانند توجه به امر توسعه در مناطق کمتر توسعه یافته ، در به‌روزآوری مأموریت‌های خود سعی دارد تا با فراهم‌آوری ملزومات توسعه صنعتی و با مشارکت بخش خصوصی داخلی و خارجی ، ایران را به قطب صنعتی و نوآوری منطقه در افق ۱۴۰۴ در حوزه صنایع هدف خود شامل صنایع حمل‌ونقل (خودرو، ریلی، کشتی‌سازی و هوایی)؛ صنایع انرژی (نفت، گاز و …) و صنایع نوین تبدیل کند.

ارائه آموزش های مدیریتی و تخصصی مهارتی و کمک به روز آمدن نمودن فناوری بخش صنعت نیز از اهداف و برنامه های اصلی ایدرو می باشد که لازمست در این زمینه اهتمام جدید معمول نماید .

توانمندسازی بخش خصوصی، مدیریت و اجرای پروژه‌های بزرگ صنعتی در داخل و خارج از کشور و توسعه صنایع پیشرفته ، محورهای اصلی استراتژی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به‌عنوان سازمانی توسعه‌ای را در ورود به دهه ششم را تشکیل می‌دهد.

امید است با اتکاء به عنایت حضرت حق تعالی و تعهد کاری و اجتماعی خانواده سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، روند مثبت و رو به جلو مجموعه سازمان همچنان ادامه بخش آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه صنعتی کشور باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز