خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران خبرداد:

رشد 190درصدی میزان واگذاری اراضی به صنعتگران

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۲۲۱

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران ضمن تاکید بر ارتقاء سطح معیشتی مردم، از اعطای مشوق به صنعتگران در سراسر کشور در صورت ایجاد اشتغال تا پایان سال جاری خبرداد و گفت: میزان واگذاری اراضی به صنعتگران نسبت به مدت مشابه سال 95 بیش از 190 درصدرشد داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شهرکهای صنعتی ، علی یزدانی در سومین گردهمایی مدیران عامل شرکت شهرکهای صنعتی سراسر کشور با اشاره به  رویکردهای پنج‌گانه اقتصاد مقاومتی (درون‌زایی، برون‌گرایی،‌دانش‌بنیانی، مردمی بودن و عدالت بنیانی) گفت:  در سال جاری با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری  و سیاست های اقتصادی اتخاذ شده، فضای کشور به سمتی در حرکت بوده است که حکایت از استقبال سرمایه گذاران به حضور در شهرکها نواحی صنعتی دارد به طوریکه میزان واگذاری زمین در شهرکها ونواحی صنعتی در 4ماهه سال 96 به 363 هکتار رسیده ، این در حالی است که  این میزان در سال گذشته در همین بازه زمانی، 125 هکتار بوده است.

     معاون وزیرصنعت،معدن وتجارت خاطر نشان کرد: با توجه به اعمال سیاست های حمایتی  مبلغ قراردادهای واگذاری زمین نیز درمقایسه با مدت مشابه سال 95 سیر صعودی داشته و با رشد 108 درصدی روبه رو بوده است.

 یزدانی در ادامه ارتقاء سطح معیشتی مردم وایجاد اشتغال را در گرو عزم جدی  در کل کشور برشمرد و اظهارداشت: در این راستا ایجاد بیش از 130 هزار شغل در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

  مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران  رسالت این سازمان در حوزه ایجاد اشتغال را یک سیاست نقطه به نقطه  برشمرد و افزود:  با شناسایی پتانسیل های سرمایه گذاری موجود در هر روستا امکان احداث ناحیه صنعتی حتی 5هکتاری در صورت حضور سرمایه گذار وجود دارد.

 یزدانی هدف از ایجاد اشتغال را ایجاد رونق در فضای کسب وکار کشور توصیف کرد و گفت: سیاست ما در سازمان این است که برای صنعتگران در هر شهرک صنعتی در صورت ایجاد اشتغال تا پایان سال جاری  مشوق های ویژه ای در نظر گرفته شود.

  معاون وزیر صنعت  ، معدن وتجارت در ادامه به برنامه های اقتصاد مقاومتی اشاره و تصریح کرد: میزان تسهیلات پرداختی بر اساس نیاز واقعی و تائید کارگروه استانی برای بنگاه های کوچک تا  10 میلیارد ریال، بنگاه های متوسط تا 30 میلیارد ریال و برای نیمه تمام بالای 60% پیشرفت فیزیکی تا 20 میلیارد ریال می باشد. همچنین اجرای طرح رونق تولید برای صیانت و نگهداشت شرایط فعالیت و اشتغال بنگاه‌های کوچک و متوسط را با هدف رفع موانع و رونق تولید در ده‌هزار واحد تولیدی صنعتی و معدنی و معادن به نحوی در نظر گرفته شده  که میزان ایجاد اشتغال یا اشتغال مجدد و همچنین تولیدات این بنگاه­ها نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش یابد.

یزدانی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تاکید بر لحاظ شاخص مهم بهره وری در ارزیابی  اقدامات شرکت های استانی از برنامه ریزی  جهت تهیه نسخه ارتقای بهره وری واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی  خبرداد و گفت:  تهیه نسخه ارتقاء بهره وری برای هر واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی   یکی از رسالت های اصلی سازمان در سال جاری است.

  مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران  همچنین در این گردهمایی  به موضوعاتی نظیر تمرکز بر اشتغال روستایی،  بهره گیری از انرژی های تجدید پذیر، اعطای  مشوق به صنعتگران ، کیفی سازی زیر ساخت های صنعتی و... اشاره کرد.

همچنین در این گردهمایی یک روزه بلالی مشاور مدیرعامل و مدیر حوزه مدیریت   ضمن تاکید بر ایجاد بسترهای  لازم جهت توسعه وحمایت از صنایع کوچک با ایجاد زیرساخت های عمرانی اظهارداشت: مزایای استقرار در شهرکها ونواحی صنعتی  نظیر  مشوق ها حمایتی، معافیت های مالیاتی و... برای سرمایه گذاران تبیین شود.

محمد زاده معاون فنی سازمان نیز  دراین گردهمایی  به برنامه ریزی واقدام لازم  جهت  حفاظت و صیانت از سرمایه گذاری های صورت گرفته  در  شهرکها ونواحی صنعتی  مانند ایستگاه پمپاژ، خودروی آتش نشانی و...  اشاره کرد و خواستار انجام مطالعات توجیه فنی واقتصادی مبتنی بر مزیت ها و پتانسیل های منطقه  وشرایط اقلیمی برای احداث شهرکهای صنعتی ،تخصصی  وصنفی در مناطق مختلف شد.

 در ادامه مقیمی معاون برنامه ریزی سازمان از دیگر سخنرانان این گردهمایی  برالزام شرکت های استانی بر ارائه عملکرد دوهفته ای از پیشرفت هریک از پروژه های اقتصاد مقاومتی 27 گانه  براساس استاندارد تعیین شده ، تاکید و از بهره برداری  316 طرح با اشتغال 5870 نفر در شهرکها ونواحی صنعتی سراسر کشور طی 4ماهه ابتدای سال جاری خبرداد وگفت: در راستای اجرای طرح رونق تاکنون 3478 واحدصنعتی در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند که از این تعداد 1945 مورد داخل شهرکها ونواحی صنعتی بوده است.

  سلیمانی معاون صنایع کوچک سازمان نیز  در گردهمایی مدیران عامل شرکت شهرکهای صنعتی سراسر کشوربه تشریح اقدامات انجام شده در جهت حمایت وتقویت شبکه های کسب وکار از طریق تقویت وتوسعه مراکز مشاوره، خدمات کارآفرینی و کلینیک های کسب وکار وعارضه یابی بنگاه های کوچک ومتوسط از برنامه اشتغال وتوانمندسازی نیروی کار ، تقویت خوشه های صنعتی و شبکه سازی وبه هم رسانی کسب وکارها با تاکید بر واحدهای صنفی و بنگاه های کوچک  و متوسط  از برنامه  بسته رونق تولید  و تقویت وتوانمندسازی وتوسعه بنگاه های خرد،کوچک ومتوسط با هدف افزایش صادرات غیر نفتی آنها به میزان دو میلیارد دلار در برنامه ارتقای توان تولید ملی پرداخت و گفت: در سه ماهه اول سال 96 ، میزان 202 میلیون دلار صادرات توسط واحدهای صنعتی کوچک ومتوسط  انجام شده است.

پریچهر سلطانی مشاور معاون وزیر در امور بانوان کارآفرین  نیز در این گردهمایی بر افزایش نقش زنان در رشد اقتصادی و توسعه پایدار تاکید کرد و خواستار بهبود وضعیت  اشتغال بانوان  در کشور شد.

اله بداشتی مشاورمعاون وزیر در امور جوانان نیز دراین مراسم با اشاره به  بهره مندی از خلاقیت جوانان کارآفرین در جهت بهبود وضعیت تولید کشور از شناسایی بانک اطلاعات کارآفرینان جوان در شهرکها ونواحی صنعتی  خبرداد وگفت: از کارآفرینان  جوان جهت حضور در دوه های آموزشی و نمایشگاه های بین المللی حمایت خواهد شد.

 لطفی معز مدیر امور حقوقی وقراردادها مدیرحقوقی و امور قراردادهای سازمان نیز از دیگر سخنرانان این   گردهمایی   برتعامل با مقامات قضایی استان در خصوص تخصیص شعب ویژه  تخصصی  به قراردادهای شهرکهای صنعتی تاکید کرد و گفت:  جهت صدور آراء در هیات های داوری و حل اختلاف از نمونه  آراءارسالی استفاده شود.

در پایان نیز توفیقی مدیر ایمنی  ، بهداشت ، محیط زیست و انرژی سازمان نیز ضمن تاکید بر رعایت تمامی ملاحظات زیست محیطی مد نظر دفتر ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست در مکانیابی شهرکها و نواحی صنعتی از ممیزی HSEE بیش از ٧٠٠٠ واحد صنعتی در سال ٩٦ خبر داد و گفت: التزام به رعایت زون بندی شهرکها و نواحی صنعتی در سراسر کشور رعایت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز