خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی بیان کرد:

سال‌های 85 تا 95 بیشترین کاهش اشتغال را داشته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۸۰۵

شافعی گفت: بین سال های 85 تا 95 بیشترین کاهش اشتغال در بخش های صنعتی و تولیدی کشور را شاهد بودیم که بالاترین صدمه و لطمه و زیان به این بخش ها بود.

به گزارش ایلنا رئیس اتاق بازرگانی ایران در مراسم روز ملی صنعت و معدن در محل سالن اجلاس سران ، با اشاره به رانت های موجود در اقتصاد کشور، هشدار داد: قبح فساد در حال فروریختن است.

غلامحسین شافعی ادامه داد:تاکنون 10 برنامه توسعه ای در کشور اجرا شده، اما با وجود بندهای مختلف توسعه ای، اما همچنان در بخش صنعت در رده پایینی قرار داریم.

وی تصریح کرد: باید واکاوی کنیم چرا با وجود اینکه برنامه های توسعه صنعتی را بسیار زودتر از بسیاری کشورها آغاز کرده ایم، اما در این زمینه عقب افتاده ایم و برنامه های آینده صنعت را برپایه تجربیات گذشته طرح ریزی کنیم تا دچار دور باطل نشویم.

وی با اشاره به برنامه توسعه صنعتی که زمان وزارت آقای جهانگیری در وزارت صنعت تهیه شده بود، تاکید کرد: اگر آن برنامه اجرایی می شد، امروز وضعیت صنعت کشور اینگونه نبود.

رئیس اتاق ایران اظهار داشت: هرچند در برنامه های توسعه ای کشور نقش توسعه صنعتی بی بدیل است، اما نتوانسته خود را همگام با توسعه فناوری جهانی خود را حرکت دهد.

وی تصریح کرد: امروز مهمترین مساله بخش صنعت کشور، شکاف تکنولوژیک آن با صنعت روز جهان است و این شکاف باید به عنوان یک اولویت برطرف شود.

شافعی ادامه داد: در غیر این صورت در مسائل قیمت تمام شده و رقابت با سایر کشورها، از صحنه خارج خواهیم شد.

به گفته این مقام مسئول، بین سال های 85 تا 95 بیشترین کاهش اشتغال در بخش های صنعتی و تولیدی کشور را شاهد بودیم که بالاترین صدمه و لطمه و زیان به این بخش ها بود.

وی تصریح کرد: آثار تحریم ها، هزینه های تحمیلی قانون هدفمندی یارانه ها، افزایش نرخ ارز، افزایش نرخ سود تسهیلات بخش های تولیدی و صنعتی کشور که همگی خارج از کنترل صنعتگران کشور بود، منجر به نا اطمینانی در این بخش ها شد.

وی با بیان اینکه بازگشت اطمینان به بخش تولید و صنعت کشور، راه آینده را برای حرکت های توسعه ای هموار خواهد کرد، افزود: در زمینه تولید، مهمترین مساله بازگشت اعتماد به جامعه صنعتی و تولیدی کشور است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز