خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت:

خرید خارجی 114 کالای مشابه تولید داخل ممنوع شد

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۳۳۶

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت: اظهار کرد : با تصویب هیئت دولت خرید ۱۱۴ کالای خارجی مشابه تولید داخلی توسط دستگاه های دولتی ممنوع شد.

 
به زارش ایلنا علی آبادی فراهانی در گفت و گو با شاتا با بیان ممنوعیت خرید خارجی کالاهای دارای تولید مشابه خارجی برای دستگاههای دولتی افزود : پیش از این در سال 1393 مصوبه مربوطه برای 183 قلم کالا بود و در سال  نیز94 این مصوبه 181 قلم کالا را در بر می گرفت.

وی همچنین با اشاره به نشست  هیئت وزیران افزود : در این جلسه با اضافه شدن تعداد ۱۱۴ قلم کالا به فهرست کالاهای خارجی مشابه تولید داخلی دارای ممنوعیت خرید توسط دستگاه های دولتی موافقت شد.

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت  همچنین درادامه  گفت : امسال فهرست اقلام وارداتی که دارای تولید داخلی مشابه ‌باشند توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت احصاء و ممنوعیت ثبت سفارش این کالاها به مراجع ذیصلاح ارسال شد.

علی آبادی فراهانی اظهار کرد : به استناد احکام دائمی قانون برنامه‌های توسعه کشور  مبنی بر عدم وضع موانع غیرفنی و غیرتعرفه‌ای از تولیدات داخلی با تعیین حقوق ورودی مناسب حمایت لازم از تولیدات داخلی بعمل آمده است.

وی با اشاره به پایش مستمر و هر ساله فهرست اقلام وارداتی که دارای تولید داخلی مشابه ‌باشند ، افزود :  توسط هیأت وزیران مراحل تصویب ممنوعیت ثبت سفارش و محدودیت در واردات تصویب و ابلاغ گردید.

علی آبادی فراهانی تصریح کرد : در راستای اجرای ماده 4 قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان،‌واردات بسیاری از کالاها با اخذ نمایندگی از شرکت خارجی امکان‌پذیر گردیده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز