خبرگزاری کار ایران

40 هزار شالیزار تحت کنترل بیولوژیکی

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۰۷۹

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال بیش از ۴۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران تحت کنترل بیولوژیک قرار دارد.

به گزارش ایلنا از ساری، عزیزالله شهیدی‌فر معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: مدیریت مزرعه وکنترل آفات در اراضی  شالیزاری استان بسیار مهم است.

شهیدی‌فر ادامه داد: امسال بیش از ۴۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران تحت کنترل بیولوژیک قرار دارد.

وی بیان کرد: زمان مناسب برای مبارزه شیمیایی از اواخر تیرماه امسال بوده که البته زمان آن در شهرهای مختلف استان متفاوت است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: کشاورزانی که در نشای برنج تأخیر داشتند می‌توانند از کودهای تکمیلی استفاده کنند تا موجب افزایش عملکرد محصول در واحد سطح شود.

شهیدی‌فر یادآور شد: همچنین کشاورزان از انباشت آب در مزرعه پرهیز کنند؛ چرا که این کار ضرورتی ندارد بلکه مدیریت در مصرف آب بسیار مهم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره واردات برنج خارجی، اظهار کرد: جلوگیری از واردات در زمان برداشت محصول برنج به مدت 5 ماه در سال گذشته اثرگذاری مثبت به همراه داشته که امسال نیز دولت اجازه واردات برنج ندهد.

 معاون جهاد کشاورزی مازندران در پایان گفت: مصرف‌کنندگان برنج را با قیمت مناسبی از کشاورزان خریداری کنند تا آنان متحمل ضرر و زیان نشوند.

گفتنی است، این مبارزات بیولوژیک در قائمشهر و چندین شهر دیگر این استان پیگیری می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز