خبرگزاری کار ایران

استاندارد سازی 10 گونه گیاهان دارویی در دستور کار قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۲۹۲

زمینه استانداردسازی 30 گونه از گیاهان دارویی قابل زراعت و تجاری سازی با اولویت بندی و در راستای تشکیل زنجیره ارزش فراهم می شود.

به گزارش ایلنا، در نشست امروز کمیته تخصصی استانداردسازی گیاهان دارویی مصوب شد که در فاز نخست برای ایجاد زنجیره ارزش و استانداردسازی 10 گونه گیاهان دارویی، کارگروه های تخصصی تشکیل شود.

پیمان یوسفی آذر مجری طرح ملی گیاهان دارویی در این نشست که با حضور فعالان و صاحب نظران حوزه گیاهان دارویی در بخش هایی از جمله بهداشت، صنعت، تجارت برگزار شد، اظهار کرد: استاندارسازی این محصولات با هدف عرضه محصولات سالم با شاخص های جهانی و توسعه بازار صورت می گیرد.

یوسفی آذر افزود: استانداردسازی گونه های اولویت دار در فاز نخست شامل گیاهانی همچون زعفران، آویشن، بابونه، کرفس کوهی، باریجه،گل محمدی، شیرین بیان،آنغوزه و سنبل الطیب است.

مجری طرح ملی گیاهان دارویی، تولید با کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی و توسعه بازار را از گلوگاه های مهم در تشکیل زنجیره ارزش دانست و تصریح کرد: با این دو اقدام، در زمینه ساماندهی کل زنجیره ارزش گیاهان دارویی گام های اساسی برخواهیم داشت.

وی پیش بینی کرد که ظرف پنج ماه آینده زنجیره ارزش این 10 گونه گیاهان دارویی توسط کارگروه ها شناسایی و شاخص های و استاندارد های این محصولات تدوین شود.

یوسفی آذر در مورد گیاهان دارویی خودرو در مراتع نیز گفت: با توجه به سالم بودن این گیاهان، استانداردسازی معطوف به مرحله عرضه، فرآوری و بازار خواهد شد.

وی با بیان اینکه نگاه ما به زنجیره ارزش، سیستمی است اذعان داشت: زنجیره ارزش از تولید تا توزیع و بازار و مصرف را شامل می شود.
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز