خبرگزاری کار ایران

تولید 31 درصدی واکسن انتروتوکسمی در کرمان

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۷۰۳

رئیس موسسه رازی شعبه کرمان گفت: در حال حاضر 31 درصد از کل واکسن انتروتوکسمی تولیدی کل کشور در موسسه رازی کرمان تولید می شود.

به گزارش ایلنا، دکتر امیرمحمد عزتخواه رئیس موسسه رازی شعبه کرمان با اشاره به اینکه در سال 95، موسسه رازی شعبه جنوب شرق کشور (کرمان) متعهد به تولید 20 میلیون دز واکسن انتروتوکسمی شده بود، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت تولید بیشتر این واکسن در شعبه کرمان، در سال گذشته 23 میلیون دز واکسن انتروتوکسمی تولید و به سازمان دامپزشکی کشور تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه طی امسال نیز متعهد به تولید 20 میلیون دز از این واکسن در موسسه رازی شعبه کرمان هستیم، افزود: در صورت افزایش نیاز کشور، امکان افزایش تولید به میزان 25 میلیون دز نیز در این شعبه وجود دارد.

رئیس موسسه رازی شعبه کرمان اضافه کرد: در حال حاضر 31 درصد از کل واکسن انتروتوکسمی تولیدی در کشور در موسسه رازی شعبه کرمان تولید می‌شود که بر اساس مباحث مطرح شده، در آینده این واکسن تنها در موسسه رازی شعبه اهواز و کرمان تولید خواهد شد.

وی با اشاره به طرح‌های تحقیقاتی این شعبه خاطرنشان کرد: در سال جاری بخشی از طرح‌های تحقیقاتی به صورت مشترک با دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود و طرح ملی بررسی فون مار افعی شاخدار استان کرمان نیز توسط موسسه رازی شعبه کرمان ادامه دارد.

دکتر عزتخواه از طرح توکسین‌زایی واکسن‌های کلستریدیوم به عنوان یکی از طرح‌های جدیدی نام برد که در سال جاری مورد بررسی و تحقیق قرار می‌گیرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه رازی، وی تاکید کرد: تکمیل پروژه نیمه تمام ساختمان فرمانتور موسسه رازی شعبه کرمان یکی از مهمترین اقدامات امسال محسوب می‌شود که با مساعدت موسسه رازی مرکز انجام خواهد شد، بر این اساس کیفیت و کمیت تولید واکسن انتروتوکسمی در شعبه کرمان افزایش می‌یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز