خبرگزاری کار ایران

ممنوعیت ثبت سفارش اقلام وارداتی دارای تولید مشابه داخلی، ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۹۲۱

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت گفت :در سالجاری فهرست اقلام وارداتی که دارای تولید داخلی مشابه ‌باشند توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت احصاء و ممنوعیت ثبت سفارش این کالاها به مراجع ذیصلاح ارسال شد.

به گزارش ایلنا، علی آبادی فراهانی اظهار کرد : به استناد احکام دائمی قانون برنامه‌های توسعه کشور (در ادامه مواد قانونی برنامه‌های سوم، چهارم و پنجم) مبنی بر عدم وضع موانع غیرفنی و غیرتعرفه‌ای از تولیدات داخلی با تعیین حقوق ورودی مناسب حمایت لازم از تولیدات داخلی بعمل آمده است.

وی با اشاره به پایش مستمر و هر ساله فهرست اقلام وارداتی که دارای تولید داخلی مشابه ‌باشند ، افزود :  توسط هیأت وزیران مراحل تصویب ممنوعیت ثبت سفارش و محدودیت در واردات تصویب و ابلاغ گردید.

علی آبادی فراهانی تصریح کرد : در راستای اجرای ماده 4 قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان،‌واردات بسیاری از کالاها با اخذ نمایندگی از شرکت خارجی امکان‌پذیر گردیده است.

 مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت گفت : به منظور حمایت از تولیدات داخلی و ترویج مصرف‌ کالاهای ایرانی طی مصوبات  هیأت وزیران خرید خارجی جمعاً 364 قلم کالهای خارجی دارای تولید مشابه داخلی توسط دستگاه‌‌های دولتی ممنوع گردیده است و فهرست تکمیلی شامل 115 قلم کالا نیز به هیئت دولت پیشنهاد شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز