خبرگزاری کار ایران

نقش شرکتهای دانش بنیان درحمل و نقل عمومی و اشتغال زایی برای بانوان

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۰۸۹

در سال‌های اخیرشرکت‌های موفق دانش‌بنیان در ایران علاوه بر رشد قابل توجه در زمینه اقتصادی، به شکل قابل توجهی، شایستگی خود را درزمینه جذب نیروی کار به نمایش گذاشته‌اند. برابری شرایط کاری برای افراد دراکثر این شرکت ها، نشانگر تحول بزرگی درتفکر سنتی پیشین و در مورد نقش بانوان در اقتصاد کشور می باشد.

گذشته از نقش شرکتهای دانش بنیان در به کار گیری پتانسیل‌های جوان این مرزوبوم، همچنان مشکلات اجتماعی دیرینه ای برای نیروی کار وجود دارند که برطرف کردن آنها نیاز به ارایه راه حلی دانش بنیان نیز می باشد. برای مثال می توان ازدغدغه امنیت بانوان برای رفت و آمد به محل کار و یا جابجایی در سطوح شهر نام برد. برای حل این مشکل چند سال پیش با همت شهرداری در سامانه های حمل و نقل شهری مانند مترو و اتوبوس، برای تردد بانوان  فضایی  مجزا اختصاص داده شد. همچنین تاکسی‌سرویس‌هایی مخصوص بانوان با راننده خانم ایجاد شدند اما با توجه به موضوع امکان دسترسی شبانه روزی به سامانه حمل و نقل عمومی و محدودیت های آن، همچنان نیاز به راه کاری برای تامین امنیت بانوان در سطح جامعه احساس می شود.

امروزه با گسترش فن‌آوری اطلاعات و بهبود زیرساخت‌های اینترنتی، شاهد بروز نوع جدیدی از سرویس های حمل و نقل شهری مبتنی بر موبایل در دنیا و کشورمان هستیم. با اینکه مدت زیادی از فعالیت این سرویس ها نمی گذرد، بدلیل سهولت دسترسی و صرفه اقتصادی، شاهد استقبال گسترده شهروندان از خدمات این شرکتها، مانند اسنپ بوده ایم.

نرم افزارهای هوشمند حمل و نقل که با استفاده از اینترنت و تلفن همراه کار می کنند، به کاربراین امکان را میدهند تا در هر کجا که باشند، با آگاهی از قیمت سفرودرخواست آنلاین خودرو، به سادگی به مقصد برسند. در مقایسه با روشهای سنتی، درنرم افزارهایی مانند اسنپ، یکی از مسایلی که امنیت مسافر را بالاتر می برد، امکان مشاهده مشخصات راننده خودرو، شماره پلاک، نوع ماشین و همچنین امکان به اشتراک گذاری اطلاعات سفر با دیگران می باشد، و از طرفی فرایندی که در گزینش رانندگان این سرویسها طی می شود این امنیت خاطر را ایجاد میکند که رانندگان افرادی متعهد، سالم و بدون سو سابقه کیفری یا هرگونه مشکل اخلاقی یا روانی می باشند.  

اخیرا اسنپ با معرفی سرویس تازه‌اش، اسنپ وان، شرایط جدیدی را برای رفاه بیشتر بانوان ایجاد کرده است. با اسنپ وان بانوان محترم می‌توانند به عنوان راننده در آن بصورت مستقل کسب درآمد کنند و مسافرین خانم و کودکان را به مقصد برسانند. روابط عمومی اسنپ در رابطه با این سرویس اعلام کرد که سرویس اسنپ وان تنها مخصوص بانوان محترم بوده و مسافران هم می‌توانند با معرفی رانندگان بانو به این شرکت، از جوایزی که در این لینک توضیح داده شده بهره‌مند شوند.

اقتصاد ایران روز به روز در حال پویا و گسترده‌تر شدن است و هر روز شاهد ایجاد برابری بیشتر در فضای کاری و تمرکزشرکتهای دانش بنیان بر روی افزایش کیفیت خدمات به کاربران می‌باشیم. قطعا در شرایطی که شهروندان نیز در سطح اجتماع احساس امنیت بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند، دستاوردی جز بالاتر رفتن بهره‌وری و سربلندی مملکتمان را نمی‌توان انتظار داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز