خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران:

پرداخت تسهیلات ارزان برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۳۲۶

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: تصمیمات کشور باید مبتنی بر پایه های علمی و پژوهشی و مطابق با نیازهای روز جامعه باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از اتاق اصناف، محمدعلی صدیقی افزود: هر چند کمبود نقدینگی و کاهش سرمایه گذاری از جمله مشکلات اقتصادی کشور عنوان می شود اما مشکل اصلی ، تاخیر در برخی تصمیمات اقتصادی است که لازم است در این خصوص توجه جدی شود.

وی با بیان اینکه اقتصادی نبودن تولید و سودآور بودن کالاهای غیر مولد از دیگر مسائل اصلی اقتصاد ایران است ، ادامه داد: لازم است نظام بانکی با دقت و نظارت در زمینه حمایت از تولید با شیوه های مختلف تسهیلات ارزان اختصاص دهد.

صدیقی اظهار کرد: جامعه در بسیاری از موارد بیشتر درگیر تعبیر و تفسیر شعارها شده تا اقدام و عمل؛ که لازم است برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی همه آحاد جامعه به دنبال این مسئله باشند چون که این مهم تنها بر عهده دولت و نهادها نیست.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای مقاوم کردن اقتصاد در مقابل شوک و تکان های خارجی است، افزود:  از سیاست های کاهش تورم دولت استقبال می کنیم اما نگرانی برای واحدهای تولیدی وجود دارد که لازم است با تزریق سرمایه و حمایت از تولیدات داخلی شرایط را برای افزایش تولید و اشتغال فراهم کرد.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: دولت آینده باید برای متحول کردن اقتصاد کشور وقت بیشتری بگذارد و با برنامه ریزی های دقیق در خصوص افزایش تولید و اشتغال گام های اساسی بردارد.

صدیقی افزود: جامعه ما  به سمت مصرف گرایی سوق پیدا کرده  و کشوری مانند ترکیه از طریق رسمی یا غیررسمی ، کالاهای خود را با قیمتی کمتر روانه ایران می کند که  به معنی این است که برنامه دراز مدتی را برای بازار بکر ایران دارد. این مساله باعث شده تا کارخانه های تولیدی با ظرفیت پایین کار کنند؛ لذا برای خروج از این وضعیت، دولت باید تدبیر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز