خبرگزاری کار ایران

همایش تجاری مشترک ایران و آذربایجان در ارومیه برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۴۹۲

انتظار اظهار داشت: کشور آذربایجان بعنوان حلقه اتصال ایران و کشورهای مشترک المنافع محسوب میشود و امیدواریم این کشور بتواند نقش مهمی در افزایش زمینه های مبادلات بازرگانی ایران با بلاروس و روسیه را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس اتاق بازرگانی ارومیه در همایش تجاری مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان، قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی و با شرکت تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی دو کشور در ارومیه برگزار شد گفت: دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان اشتراکات فرهنگی و دینی بسیاری دارند و این مهم میتواند توسعه مناسبات بین دو کشور را ایجاد کند.

وی افزود: کشور آذربایجان بعنوان حلقه اتصال ایران و کشورهای مشترک المنافع محسوب میشود و امیدواریم این کشور بتواند نقش مهمی در افزایش زمینه های مبادلات بازرگانی ایران با بلاروس و روسیه را فراهم کند.

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه تصریح کرد: استان آذربایجان غربی و بالاخص اتاق بازرگانی ارومیه بعنوان بخش خصوصی آمادگی توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری بین دو کشور را دارد و امیدواریم مسئولین عالی رتبه دو کشور نیز عنایت خاصی برای رفع موانع بانکی، گمرکی و ... را برای بخش خصوصی فراهم کنند.

انتظار گفت: بازار جمهوری آذربایجان و بویژه جمهوری خودمختار نخجوان اهمیت ویژه ای برای تجار استان آذربایجان غربی است و باید فعالان بخش خصوصی از ظرفیت های اقتصادی این بازار استفاده کنند.

وی افزود: منطقه آزاد ماکو بعنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور یک ظرفیت بالقوه برای افزایش همکاری های تجاری است و سرمایه گذاران آذربایجانی هم برای ایجاد زمینه های همکاری پیشگام شده و از ظرفیت های این منطقه استفاده کنند.

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه تصریح کرد:  امید است در این نشست جمهوری خودمختار نخجوان بتواند نقش برجسته خود را برای همکاری با استان آذربایجان غربی در مراودات و تبادلات تجاری بین دو کشور ایفا کند تا از فرصت های ایجاد شده برای دو کشور بهره مند شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز