خبرگزاری کار ایران

معدن‌کاران در پی وقوع سیل خواستار شدند

تخصیص تخفیف در حقوق دولتی به معادن خسارت‌دیده

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۷۵۸

مدیر عامل بزرگ‌ترین معدن سنگ آهن بخش خصوصی با عنوان اینکه دولت هنگام بروز اتفاقات و حوادث طبیعی، همواره در کنار تولیدکنندگان بوده است، خواستار تخصیص تخفیف به حقوق دولتی معدن‌کاران برای عبور از بحران پیش رو شد.

به گزارش ایلنا هادی گلزار، مدیرعامل شرکت سنگ آهن احیاء سپاهان، گفت: در پی جاری شدن سیل در استان‌های کشور بسیاری از معادن خسارات فراوانی را متحمل شده‌اند، به‌گونه‌ای که با زیر آب رفتن معادن و ماشین‌آلات نه تنها امکان احیای تمامی تولیدات تخریب شده است، بلکه امکان تداوم فعالیت تا رفع مشکلات ناشی از سیل فراهم نخواهد شد.

وی در ادامه به خسارت سیل در منطقه سنگان به‌عنوان پایتخت سنگ آهن ایران اشاره کرد و افزود: در منطقه سنگان نیز وقوع سیل خسارات فراوانی را به معادن سنگ آهن تحمیل کرده؛ به‌طوری‌که شرکت سنگ آهن احیاء سپاهان به‌عنوان بزرگ‌ترین تولید‌کننده سنگ آهن استان خراسان، از سیل اخیر منطقه شرق ایران 200 میلیارد ریال خسارت متحمل شده است.

مدیرعامل بزرگ‌ترین معدن سنگ آهن بخش خصوصی در پاسخ به این‌که در صورت اجرای اقدامات بازدارنده امکان جلوگیری از وقوع سیل یا کاهش خسارات فراهم بود، گفت: جاری شدن سیل یک حادثه غیرمترقبه است و در این حادثه به‌دنبال پیدا کردن مقصر نیستیم؛ اما طلب 700 میلیارد تومانی شرکت ذوب آهن اصفهان به این شرکت به همراه خسارت بیش از 20 میلیارد تومانی فعالیت این واحد را تحت‌الشعاع قرار داده است.

این فعال بخش معدن با تاکید بر این‌که در کنار این مسائل، پایان سال نیز در پیش است، اظهار داشت: نزدیکی به عید و پرداخت حقوق و مزایا به پیمان‌کاران و پرسنل نیز با مشکل جدی مواجه شده است.

گلزار با اشاره به این‌که احیاء سپاهان دارای 4 محدوده به مساحت 80 کیلومتر مربع است، ادامه داد: این گستردگی به‌همراه خسارت وارده به راه آهن اختصاصی، فاز یک و 2 و 3 کارخانه کنسانتره، ‌میهمان‌سرای شرکت و پیت‌های استخراجی وسعت خسارات را به‌همراه داشته است و افتتاح فاز 2 کارخانه کنسانتره در اوایل ماه جاری و افتتاح فاز 3 در اردیبهشت‌ماه را با تاخیر مواجه کرده است.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن احیاء سپاهان عنوان کرد: در بروز اتفاقات و حوادث طبیعی دولت همواره نشان داده که در کنار تولید بوده است، بنابراین انتظار می‌رود حداقل با کمک‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در تخصیص تخفیف به حقوق دولتی معدن‌کاران زمینه عبور معدن‌کاران خسارت‌دیده از بحران پیش‌رو فراهم شده و شاهد توقف پروژه‌ها نباشیم.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز