خبرگزاری کار ایران

خدادوست در گفت‌وگو با ایلنا:

توسعه روابط اقتصادی و پزشکی در حوزه طب سنتی از برنامه‌های کنگره توسعه اقتصادی در حوزه سلامت

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۰۹۰

به گزارش ایلنا، «محمود خدادوست» معاون طب سنتی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به برنامه‌های طرح شده در دومین کنگره توسعه اقتصادی در حوزه سلامت اظهار کرد: یکی از محورهایی که در دومین کنگره توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با محوریت کشورهای اسلامی پیگیری خواهد شد و به نوعی می‌تواند شناسنامه حوزه پزشکی و طبابت کشورمان در مقابل سایر کشورهای منطقه باشد موضوع «طب سنتی» خواهد بود. علاوه بر محوریت کنگره باید توجه داشت که چنین موضوعی یکی از اولویت‌های سازمان جهانی بهداشت است و به دلیل اینکه ریشه آن در دانش بومی کشور است می‌توان آنرا یکی از ظرفیت‌های ایران در عرصه پزشکی و حوزه سلامت دانست.

وی ادامه داد: ظرفیت‌ها و ویژگی‌های طب سنتی کشورمان بدون تردید می‌تواند علاوه بر آورده‌های اقتصادی، محور مناسبی برای برقراری روابط میان ایران با کشورهای اسلامی و حتی دولت‌های اروپایی و غیر اسلامی باشد. چراکه سازمان جهانی بهداشت در دهه 90 میلادی بر طب سنتی کشورها به خصوص ایران تاکید کرده بود و در راهبرد خود با اشاره به ریشه دار بودن این نوع از شاخه پزشکی به عنوان طب مکمل در فرهنگ کشورها و اصرار بر دسترسی مردم به این نوع از زیرشاخه‌های علم پزشکی خواستار فعالیت بیشتر در این حوزه توسط جامعه پزشکی کشورهای دنیا شده است.

این کارشناس حوزه طب سنتی با تاکید بر اینکه زمینه‌های جذب و رسیدگی به بیماران کشورهای دیگر در حوزه طب سنتی می‌تواند از سوی ایران مهیا می‌باشد، عنوان کرد: استفاده از این شاخه پزشکی متکی بر تشخیص نیست و اساساً از طب سنتی به عنوان مکمل طب پزشکی استفاده می‌شود که از این منظر علاوه بر کمک به حوزه سلامت به اقتصاد کشورمان هم یاری خواهد رساند. لذا نگاه کشورهای اسلامی به جمهوری اسلامی ایران در حوزه طب سنتی یک نگاه ویژه است. چراکه علاوه بر قدمت آن، به دلیل اینکه تمدن ایران در گذشته دارای طیف وسیع جغرافیایی بوده است این مدل از طب توانسته مورد نظر جامعه جهانی قرار بگیرد.

وی در پایان یادآور شد: در دومین کنگره توسعه اقتصادی در حوزه سلامت یکی از موضوعات مطروحه هم‌گرایی کشورهای اسلامی در حوزه طب سنتی خواهد بود. چراکه دستاوردها و مدل‌های پیاده شده توسط کشورهای اسلامی در حوزه طب سنتی بدون تردید علاوه بر تازگی و جذابیت برای جهانیان می‌تواند خروجی مناسبی در حوزه پزشکی نمایان کند. از سوی دیگر به دلیل میزبان بودن کشورمان در این کنگره، برجسته کردن نقاط قوت و توانمندی‌های ایران می‌تواند علاوه بر برقراری مناسبات علمی و تجربی با سایر کشورهای اسلامی و غیر اسلامی، می‌تواند آورده مالی و اقتصادی نصیب کشورمان کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز