خبرگزاری کار ایران

ایران عضو کمیته اجرایی «تیر» سازمان ملل شد

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۰۱۶

معاون مدیرکل اداره نظارت بر ترانزیت ایران با کسب آرا به‌عنوان عضو کمیته اجرایی «تیر» سازمان ملل انتخاب شد.

به گزارش ایلنا، نماینده گمرک ایران در کنوانسیون «تیر» توانست با کسب آرای دیگر اعضا برای مدت دو سال، عضویت کمیته اجرایی تیر سازمان ملل را به دست آورد.

طبق قوانین این کنوانسیون بین‌المللی که گمرک 70 کشور عضو آن هستند، اعضای کمیته اجرایی باید برای دو سال تعیین شوند. با پایان دوره مأموریت دوساله اعضای قبلی، انتخابات مجدد برگزار شد و بر اساس رأی‌گیری از بین 10 نامزد تعیین‌شده، نمایندگان گمرک 9 کشور، به‌عنوان اعضای جدید کمیته انتخاب شدند. مصطفی آیتی، معاون مدیرکل اداره نظارت بر ترانزیت که به‌عنوان نماینده گمرک جمهوری اسلامی ایران در این کنوانسیون فعالیت می‌کند، عضو جدید کمیته اجرایی تیر سازمان ملل است.

بر این اساس نمایندگان ایران، لهستان، اتحادیه اروپا، ترکیه، روسیه، اوکراین، بلاروس، بلغارستان و فرانسه اعضای جدید کمیته اجرایی تیر سازمان ملل را تشکیل می‌دهند.

کنوانسیون گمرکی سازمان ملل متحد در رابطه با حمل‌ونقل بین‌المللی کالا تحت پوشش کارنه‌تیر از مهم‌ترین و جامع‌ترین مقررات گمرکی در سیستم ترانزیتی جاده‌ای است که بر روابط بین حمل‌کننده، گمرک و سازمان ضامن نظارت می‌کند.

بدین منظور یک سلسله ضمانت‌های بین‌المللی تحت پوشش این کنوانسیون ایجاد شده که مهم‌ترین و معتبرترین این ضمانت‌ها توسط سازمان ایرو (IRU) در ژنو ترتیب داده شده است. در جمهوری اسلامی ایران سازمان ضامن، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی است که شرکت‌های حمل‌ونقل، با سپردن تضمین‌های لازم به سازمان ضامن از تسهیلات کارنه‌تیر برخوردار می‌شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز