خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیرعامل فولاد مبارکه انجام شد؛

راه اندازی آزمایشی کوره پاتیلی مجتمع فولاد سبا

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۹۹۷

در جریان بازدید مدیرعامل فولاد مبارکه از مجتمع فولاد سبا، کوره پاتیلی، یکی از طرحهای توسعه این مجتمع که با هدف افزایش ظرفیت از ۷۰۰ هزار به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن در حال انجام است، به صورت آزمایشی راه اندازی شد.

به گزارش ایلنا،  بهرام سبحانی در جریان این بازدید، ضمن قدردانی از تلاش کارکنان این مجتمع بر بهره برداری کامل هرچه سریعتر سایر طرح های توسعه این مجتمع تأکید کرد.

وی با تأکید بر اینکه با راه اندازی پروژه های توسعه این مجتمع، گام بلندی در پیشبرد اهداف گروه فولاد مبارکه برداشته خواهد شد، اظهار کرد: با تمرکز بر فعالیتها در واحدهای مختلف از جمله واحد ذوب، ریخته گری و کلاف پیچ دوم، میتوان از حداکثر ظرفیت های موجود جهت پاسخ به نیاز بازار استفاده کرد.

مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه این بازدید در زمینه تسریع در عملیات راه اندازی باسکول های دینامیک و استاتیک مربوطه، فرایند اجرای پروژه سیگنالینگ و همچنین برنامه ریزی حمل محصولات و مواد اولیه از طریق خطوط ریلی احداث شده، راه کارهایی را ارائه کرد.

در همین خصوص بهمن خلیلی مدیر تکنولوژی و اجرای پروژه های مجتمع فولاد سبا نیز با بیان اینکه در طی این بازدید از کارگاه های واحد انتقال مواد و سیلوهای مربوطه، واحد غبارگیر، کوره های قوس الکتریکی، ریخته گری اسلب نازک، کوره تونلی، کارگاه های جنبی، توزیع آب مربوط به طرح های توسعه مجتمع فولاد سبا بازدید به عمل آمد، یادآوری کرد: با اتمام عملیات این طرحها واحدهای فولادسازی دوم، کوره تونلی و کوره شاتلی جدید، ریخته گری دوم، نصب قفسه ۷ و دان کویلر دوم همراه با تعویض کامل اتوماسیون نورد گرم و نوسازی خط موجود مورد بهره برداری قرار میگیرند.

وی تصریح کرد: در طرح های توسعه مجتمع فولاد سبا تغییرات اساسی و نوسازی در کوره قوس و ریخته گری موجود همراه با تعویض اتوماسیون این خطوط در دست اقدام است که در حال حاضر راه اندازی واحد کوره پاتیلی انجام شده و تست های سرد و گرم کوره قوس الکتریکی نیز رو به اتمام است و در هفته های آتی به بهره برداری کامل خواهد رسید؛ ضمن اینکه تست سرد واحد ریخته گری این مجتمع در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار فولاد، مسعود نیک گفتار مدیر اجرای پروژه های جنبی و پشتیبانی هم به تشریح پروژه های مورد بازدید در این مدیریت پرداخت و گفت: احداث راه آهن داخلی فولاد سبا، ساخت ساختمان ایستگاه داخلی این مجتمع، تکمیل و احداث راه آهن خارجی فولاد سبا و ساخت ساختمان ایستگاه مبادله ای فولاد سبا (ایستگاه ریز) از جمله پروژه های مورد بازدید در این روز بود.

وی در خصوص مشخصات هر یک از این پروژه ها گفت: این طرح ها توسط مشاور فرا تحقیق سپاهان و دستگاه نظارت طرح آفرینان پارس اجرا شده است؛ در طرح تکمیل و احداث راه آهن داخلی فولاد سبا که توسط شرکت حمل ونقل ریلی گسترش انجام شد، ۹/۱۵ کیلومتر طول خط این پروژه، ۴۱ دستگاه تعداد سوزن، ۲۹۵ هزار مترمکعب حجم کل خاکبرداری و ۱۴۵ هزار مترمکعب حجم کل خاکریزی این پروژه بوده است؛ همچنین پروژه احداث ساختمان ایستگاه داخلی فولاد سبا در سه طبقه به مساحت ۷۵۰ مترمربع شامل اتاق اینترلاکینگ، باتری، اتاق کنترل، دفاتر اداری و موتورخانه با همکاری شرکت رهستان اجرا شد.

نیک گفتار افزود: پروژه تکمیل و احداث راه آهن خارجی فولاد سبا با همکاری شرکت گسترش آهن راه قرارداد منعقد شد که در آن اجرای خط به طول ۶/۱۵ کیلومتر، تعداد ۲۱ دستگاه سوزن، ۲۷۷ هزار مترمکعب حجم کل خاکبرداری، ۳۰۰ هزار مترمکعب حجم خاکریزی و تعداد ۲۰ دستگاه ابنیه فنی پیش بینی و اجرا شد.

وی اضافه کرد: در پروژه احداث ساختمان ایستگاه مبادله ای فولاد سبا (ایستگاه ریز) که با همکاری شرکت گسترش آهن راه، قرارداد منعقد و ساخت ساختمان اداری ۷۵۰ متر مربعی شامل اتاق اینترلاکینگ، باتری، خانه، اتاق کنترل و دفاتر اداری، موتورخانه و سوزن بانیها اجرا شد.

گفتنی است در پایان این بازدید، جلسه ای جهت رسیدگی به مشکلات پروژه های توسعه برگزار و طی آن از سوی مسئولان مربوطه، پیمانکاران و مجریان طرح، گزارشی از روند پیشرفت پروژه و مشکلات موجود در آن ارائه شد و درنهایت برنامه راه اندازی خطوط مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز