خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت، معدن وتجارت در خوزستان:

پیگیر تامین اعتبار برای ساخت شناور هستیم

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۱۴۸

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پیگیر هستیم از محل صندوق توسعه ملی اعتبار مورد نیاز برای ساخت و ساز شناورها در کشور تامین شود.

به گزارش ایلنا، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه به آب انداختن کشتی مسافربری و تفریحی کاتاماران زر در خرمشهر با اعلام این خبر، افزود :  پیگیر هستیم که از محل صندوق توسعه ملی اعتبار مورد نیاز برای ساخت و ساز شناورها در کشور تامین شود.

وی افزود :  به دنبال مکانیزم های تامین مالی ساخت و ساز شناور در کشور هستیم زیرا توانایی خرید نقدی برای سرمایه گذاران در ساخت و ساز شناورها پائین است. وی گفت: متاسفانه ساخت کشتی ' کاتاماران زر' به دلیل کمبود منابع مالی سال ها نیمه تمام مانده بود که با تامین مالی ساخت آن توسط یک شرکت ایرانی ساخت این کشتی به اتمام رسید و امروز به آب انداخته شد که از لحاظ مهندسی بسیار پیشرفته است.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این کشتی سریع السیر و از جنس آلومینیوم است و نیز سبک و ضد زنگ است و توانایی جا به جایی 230 نفر را دارد.

 وی با اشاره به اینکه این کشتی 12 خودرو را همزمان جا به جا می کند افزود: از این کشتی به عنوان اتوبوس دریایی می توان استفاده کرد.

مهندس نعمت زاده در پایان گفت: کشور نیاز به توسعه شناورهای دریایی دارد.

گفتنی است : کشتی یاد شده 46.9 متر طول، 11.26 متر ارتفاع، 11.9 متر عرض و 1.65 متر آبخور دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز