خبرگزاری کار ایران

نگاهی به الزامات محوطه‌سازی

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۵۶۲

در محوطه‌سازی همیشه با گیاهان متنوع سروکار داریم چون گیاهانی که در فضای سبز مورد استفاده قرارمی‌گیرند همیشه علاوه بر شرایط ارثی و ژنتیکی، از شرایط اکولوژی (محیط زیست) نیز متأثر هستند مانند تغییرات درجه حرارت، حداقل مطلق دما، میانگین و حداکثر مطلق دما، تغییرات میزان رطوبت نسبی هوا، بارندگی‌ها ، تعداد روزهای ابری و آفتابی، کوتاهی و بلندی روز و شب و دیگر پدیده های جوی به دقت توجه شود.  استفاده از آلاچیق، آبنما، برکه، نهر، استخر، گل‌کاری، درخت‌کاری، رواق، باربیکیو و . . . از بخش‌های مهم محوطه‌سازی به شمار می‌روند که با توجه به مساحت و خواست کارفرما طرح‌‌ها و المان‌های متفاوتی در محوطه سازی (لند اسکیپ) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آبنما در محوطه‌سازی یکی از المان‌هایی که در چند سال اخیر برای محوطه‌سازی(لند اسکیپ)  شدیدا مورد استقبال عمومی قرار گرفته، آبنما بوده است. ساخت آبنما می‌تواند با مصالح مختلف انجام پذیرد. در ساخت آبنما مواردی چون نحوه ریزش آب، مقدار صدای مورد نیاز برای فضا، نور‌پردازی ، ایزولاسیون و سهولت نگهداری، از اهمیت بالایی برخوردار است.

نگاهی به الزامات محوطه‌سازی

روف گاردن در محوطه  محل اجرای روف گاردن لزوما بام ساختمان نیست. لابی ســـاختمان‌ها، بـــا توجـــه بـــه اینکـــه اصولا روی ســـقف اجـــرا می‌شـــوند یکی از گزینه‌هایـــی هســـتند کـــه سیســـتم بـــام ســـبز یا روف گاردن روی آنهـــا قابـــل اجراســـت.  

روف گاردن با ایجاد محیطی مفرح و زیبا در ارتفاع با مناظری متفاوت از آنچه بطور معـمول میبینیم، آن هم در فضای گمشده‌ای از ساختمان که تاکنون بلا استفاده به نظر می رسیده است، بدون شک ایده‌ای جالب و منحصر به فرد به منظور ارتقای سطح کیفی زندگی و همچنین افزایش ارزش بـنا و ساختمــان خواهـد بود از دیدگاه مهندسی سازه، طراحی ساختمان با بام سبز یا روف گاردن منجر به افزایش پایداری و مدیریت صحیح بارانهای سیل آسا و آب باران میگردد.

ویلا سازی در محوطه: در محوطه سازی در نظر گرفتن یک محوطه ی سبز برای طراحی ویلا لازم است تا محیطی کاملاً متفاوت را با یک ساختمان مسکونی داشته باشد و سبب ایجاد یک محیط طبیعی با آرامش و روحیه بخش برای افراد استفاده کننده ی آن شود.  

طراحی ویلا یکی از مراحل حائز اهمیت است چرا که باید ایده‌ها و کانسپت‌های متنوع و منحصر به فردی در آن خلق و منظور شود تا از حالت و فرم یک ساختمان با المان ساده کاملاً متفاوت واقع شود.  با در نظر گرفتن فضاهایی چون استخر، سونا، جکوزی، محوطه‌سازی بازی و . . .

می‌توان یک ویلای کاملاً شیک و مجهز را به وجود آورد.  امروزه توجه بسیاری به ویلا‌سازی در حومه شهرها جلب شده است و استقبال فراوانی از آن می‌شود تا مکانی مملو از سکوت و زیبایی را برای کسب آرامش و استراحت خود داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز