خبرگزاری کار ایران

توسعه صنعت لوستر مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۸۹۹

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بلور، چینی و لوستر ایران با اعلام اینکه در ۹ ماه گذشته صادرات لوستر بیش از ۵۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته گفت: در صورت حمایت عملی دولت از تولیدکنندگان برای تسهیل صادرات، این رقم می‌تواند جهش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد

به گزارش ایلنا، احمد رحمانی افزود: جمهوری اسلامی ایران در صنعتلوستر و چراغ‌های تزئینی جزو ۵ برند دنیا  و در کنار کشورهای ایتالیا، چک، فرانسه و چین قرار دارد و در صورت حمایت دولت، این صنعت می‌تواند جایگاه مطلوبی در بازارهای جهانی به دست آورد و در خدمت شکوفایی اقتصاد کشور باشد.

وی همچنین از رقابت پایاپای لوستر ایران با لوسترهای ساخت آلمان و فرانسه خبر داد و گفت: انواع لوستر و چراغ‌های روشنایی و تزئینی به دلیل طراحی و کیفیت مطلوب آن به کشورهای آسیای مرکزی و منطقه قفقاز و حتی ایتالیا که از مطرح‌ترین کشورهای جهان در هنرصنعتلوستراست،صادرمی‌شود.

رحمانی گفت: تنوع تولید لوستر در ایران بسیار زیاد است و به همین دلیل سلیقه و نیاز طیف وسیع مصرف‌کنندگان، به وسیله تولیدکنندگان داخلی تأمین و برآورده می‌شود.

به گفته رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بلور، چینی و لوستر درحال حاضر ۴۰۰ کارخانه تولیدکننده لوستر و چراغ‌های روشنایی و تزئینی با ایجاد اشتغال مستقیم برای ۴۰ هزار نفر در کشور فعال است و دست کم یکصد هزار نفر هم به شکل غیر مستقیم در این صنعت اشتغال دارند.

رحمانی یادآور شد که ۷۰ درصد از مواد اولیه تولید لوستر از داخل تأمین می‌شود و محصولات ایرانی پاسخگوی بیش از ۸۰ درصد از بازار مصرف ایران است.

رحمانی همچنین یادآور شد: متاسفانه قیمت تمام شده محصول در کشورمان با قیمت‌های رقبای خارجی قابل مقایسه نیست زیرا عوامل تعیین کننده در بهبود تولیدات در ایران گران است. امروز نیروی کار و انرژی هزینه‌های سرسام‌آوری برای تولیدکننده درپی دارد ولی اگر تسهیلات دولتی برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شود، مطمئنا تولیدکنندگان حوزه بلور، چینی و لوستر، تولیدات و صادرات بهتری خواهند داشت.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی لوستر ایران پس از چهار روز برگزاری و استقبال چشمگیر مخاطبان بکار خود پایان داد، نمایشگاهی که نمایشگاهی مملو از نور و زیبائی بود و در آن صنعتگران و هنرمندان صد ها شرکت داخلی و خارجی، نوین ترین و جدیدترین تولیدات لوستر و چراغ های تزئینی را به نمایش گذاشته بودند

نمایشگاه امسال با استقابل شرکت های داخلی و خارجی مواجه شده است بطوری که در بخش داخلی بیش از 10 درصد و در بخش خارجی حدود 15 درصد افزایش یافته بود.

در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی لوستر،چراغ های روشنائی و تزئینی ایران 185 شرکت داخلی و 55 شرکت خارجی از جمهوری اسلامی ایران و کشورهای چین،اسپانیا، هنگ کنگ و ایتالیا حضور و مشارکت داشتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز