خبرگزاری کار ایران

دبیرعلمی کنفرانس صنعت ساخت مطرح کرد:

ایجاد تعامل و ارتباط بین هسته‌های علمی کشور و فعالین عرصه صنعت ساخت

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۱۰۱

دبیرعلمی کنفرانس صنعت ساخت با اشاره به بررسی فرصت ها و چالش های پروژه های عمرانی در این کنفرانس گفت: ایجاد تعامل و ارتباط بین هسته های علمی کشور و فعالین عرصه صنعت ساخت از اهداف مهم این کنفرانس علمی است.

به گزارش ایلنا، سید رسول میر قادری دبیر کمیته علمی کنفرانس بین المللی صنعت ساخت اظهار کرد: کنفرانس صنعت ساخت موانع، چالش‌ها و فرصت‌ها را در خصوص پروژه های عمرانی و پروژه های ساختمانی پیگیری می کند.

وی افزود: پروژه های عمرانی شامل پروژه های عمرانی ملی کشور، پروژه های ساختمانی، پروژه های بیلدینگ؛ ساختمان سازی و مسائل فنی مهندسی، تامین مصالح و تامین نیروی انسانی را شامل می شود که در این خصوص بحث می شود.

این استاد دانشگاه تهران ادامه داد : در این کنفرانس طی دو روز 8 محور را بررسی و همچنین به طور موازی 16 سرفصل را در پنل های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار می دهیم.

رئیس کمیته تخصصی مبحث دهم مقررات ملی ساختمان تصریح کرد: از اهداف این کنفرانس می توان به پیشبرد تکنولوژی ساخت در کشور در جهت تثبیت جایگاه ایران به عنوان تکنولوژی اول ساخت منطقه، نوآوری در صنعت ساخت، ایجاد تعامل و ارتباط بین هسته های علمی کشور و فعالین عرصه صنعت ساخت، بررسی آخرین دستاوردهای علمی در ایران و جهان، ارتقاء سطح دانش جامعه مهندسی در عرصه ساخت و ساز، بررسی مشکلات ساخت و سازهای کشور و ارائه راهکارهای علمی، معرفی توانایی و اقتدار صنعت ساخت کشور به کشورهای منطقه، تامین شرایط علمی در جهت توسعه کار آفرینی در صنعت ساخت، رشد بهره وری در ساخت سازه های ایمن و ارتقاء سطح کیفی پروژه ها، استفاده از دیپلماسی در جهت صدور صنعت ساخت اشاره کرد.

میرقادری ادامه داد: در این کنفرانس موضوعاتی همچون بافتهای فرسوده و راهکارهای نوسازی و احیای آن، ساختمانهای سریع الاحداث و اسکان موقت، مباحث مربوط به نظامات اداری و نظام فنی اجرایی در صنعت ساخت، راهکارهای کاهش آسیب پذیری ساختمانهای موجود، تجارب زلزله کرمانشاه، تجربیات پروژه های ساختمانی بزرگ ارائه خواهد گردید.

عضو هیاًت ویژه گزارش ملی بررسی حادثه ساختمان پلاسکو از طرف رئیس جمهور ادامه داد: مدیریت بهره‌برداری در ساختمان‌ها، راهکارهای تامین مالی پروژه های صنعت ساخت، مدل سازی اطلاعات ساختمان، فرصت ها و معضلات سرمایه گذاری خارجی، شهرهای هوشمند و استفاده از فولادهای آلیاژی در صنعت ساخت از دیگر محورهای مورد بحث در این کنفرانس خواهد بود.

عضو کمیته دائمی ویرایش آیین نامه طراحی ساختمانها در برابر زلزله افزود: این کنفرانس تماما علمی بوده و سخنرانان از متخصصین و محققین این حوزه انتخاب شده است.

وی در آخر افزود: عنوان این کنفرانس به نوعی است که دانشجویان نمی توانند در آن حوزه ارائه دهنده باشند و بیشتر مقالات به صورت سفارشی برای موضوعات خاص نوشته می شود. این کنفرانس یکی از مسائل مهم کشور را مورد بررسی قرار می دهد.

اولین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت ساخت 2 الی 4 اسفند ماه سال جاری توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و با همکاری شرکت های مقاوم سازه پویا و سهلان نما در هتل المپیک برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز