خبرگزاری کار ایران

نشست مطبوعاتی روسای انجمن‌های رزمی؛

حجت‌الاسلام فرد: چرا زمان ایستادن ورزشکار ایران کنار ورزشکار اسرائیل سکوت کردند؟ / انقلابی‌تر از نصیری ندیدم

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۰۸۳

رئیس سازمان کیک بوکسینگ واکو ایران گفت: اتهامات وارده به بنده را از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، نشست مطبوعاتی رؤسای انجمن‌ ساواته، سازمان کیک‌بوکسینگ ‌واکو و آی‌کی‌دو روز پنجشنبه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

در این جلسه که حجت الاسلام «محمد جواد فرد» کارشناس ورزش‌های رزمی و عضو کمیته ساماندهی سبک‌های رزمی وزارت ورزش نیز حضور داشت، « حمیدرضا حصارکی » رئیس انجمن ساواته ایران، « ناصر نصیری » رئیس سازمان واکو ایران و « احمد آق ‌ساقلو » بنیانگذار آی کی دو ایران به سئوالات مطرح شده پاسخ دادند.

در این نشست، موضوعات متعددی از جمله: جایگاه انجمن‌ها و تصمیم اخیر وزارت ورزش و جوانان مبنی بر تداوم فعالیت انجمن ساواته و سازمان کیک‌بوکسینگ واکو در فدراسیون انجمن های ورزشی مورد بحث قرار گرفت که رؤسای انجمن‌ها ضمن پاسخ به پرسش های مطرح شده، از مسئولان وزارت ورزش و جوانان به ویژه « محمد رضا داورزنی » معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش و جوانان تقدیر و تشکر کردند.

در این جلسه از وجود بستری آرام و بدون حاشیه در فدراسیون انجمن‌های ورزشی صحبت به میان آمد که از این پس برنامه‌های خودشان را با توجه به اینکه قوانین بین‌المللی و قوانین مربوط به کنفدراسیون‌های آسیایی و جهانی رعایت شده، می‌توانند با اطمینان برنامه‌هایشان را از این به بعد اجرایی کنند.

همچنین درباره برگزاری مسابقات پیش رو بحث شد که سه ماه آینده برگزار خواهند شد، از جمله مسابقات ورلدگیمز لهستان که نمایندگان واکو و جوجیتسو ایران در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت. ضمن این که ساواته هم تا پایان امسال میزبان مسابقات آسیایی و یک دوره استاژ فنی با حضور مدرسان فرانسوی و مسئولان فدراسیون جهانی خواهد بود.

در بخش دیگری از این جلسه، به نامه اخیر یکی از نمایندگان مجلس اشاره شد که اتهاماتی را به رئیس سازمان واکو ایران وارد کرده است که در این رابطه، ناصر نصیری اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران قانون دارد و قطعاً برای دفاع از حق و حقوقم با توجه به اتهاماتی که به بنده وارد شده از طریق مراجع قضایی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

حجت الاسلام فرد: چرا زمان ایستادن ورزشکار موی تای کنار ورزشکار اسرائیلی سکوت کردند؟

در ادامه، حجت الاسلام محمد جواد فرد نیز در رابطه با سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان درباره انجمن‌ها صحبت کرد و اینکه از نظر وزارت ورزش و جوانان انجمن‌های دارای ساختار بین‌المللی و مورد تأیید کمیته بین‌المللی المپیک و کمیته‌های ملی و همچنین وزارت ورزش و جوانان کشورمان که شامل 8 انجمن ساواته، جوجیتسو، سامبو، کیک‌بوکسینگ واکو و ...هستند، اینها در فدراسیون‌های انجمن ورزشی با توجه به قوانین بین‌المللی در قالب یک فدراسیون مستقل دیده شدند که فدراسیون انجمن‌های ورزشی هم حلقه واسطه و هماهنگ‌کننده با وزارت ورزش وجوانان است. این سیاست وزارت ورزش و جوانان قطعی است که در این رابطه، تداوم فعالیت دو انجمن ساواته و سازمان کیک‌ بوکسینگ واکو در دست انجمن‌های ورزشی است.

وی همچنین با اشاره به نامه اخیر « غلامرضا کاتب » یکی از نمایندگان مجلس به وزارت ورزش که اتهاماتی را متوجه رئیس سازمان کیک بوکسینگ واکو ایران متوجه کرده، خاطر نشان کرد: این نماینده چرا زمانی که ورزشکار موی تای کشورمان بر روی سکو کنار ورزشکار رژیم غاصب اسراییل ایستاد، سکوت کرد و به فکر اسلام و انقلاب نبود؟

وی ادامه‌داد: بنده نه به عنوان کارشناس‌ورزش‌های‌رزمی بلکه به عنوان‌عضوی از جامعه شریف روحانیت، دکتر نصیری را عاشق انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می دانم.

در ادامه این نشست خبری، به جلسه‌ای اشاره شد که این انجمن‌ها تمامی پیگیری‌هایی که در رابطه با آنها صورت گرفته را مورد توجه قرار داده اند، از جمله این که سازمان واکو از سال 1378 رسماً اعلام کرده که با فدراسیون ورزش‌های رزمی همکاری نمی‌کند. ضمنا انجمن ساواته هم این موضوع را اعلام کرده است. البته این انجمن ها هیچ مشکلی با هیچ فدراسیونی ندارند. فقط بحث آنها رعایت قوانین بین‌المللی بود که با این درایت وزارت ورزش و جوانان این اتفاق رخ داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز