خبرگزاری کار ایران

تاثیر شگفت انگیز شهر فرش در تولید و اقتصاد ملی؛

شهر فرش سرافراز از آزمونی سخت

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۳۰۴

با گذشت تنها سه سال از آغاز فعالیت شهر فرش کمتر کسی می تواند موفقیت این مجموعه و تاثیر گذاری آن بر تولید و اقتصاد ملی را انکار کند.

به گزارش ایلنا، حتما از اهمیت دیرینه جایگاه فرش در میان ایرانیان و تاثیرگذاری گسترده آن بر روی شکوفایی اقتصاد ایران در دوران باستان آگاهید. فرش ایرانی نه تنها در داخل کشور بلکه در فراسوی مرزها نیز از علاقمندان بیشماری برخوردار است و از این حیث، امروزه نیز می توان آن را یک صنعت موثر در اقتصاد کشور برشمرد. 

تاثیر شگفت انگیز شهر فرش در تولید و اقتصاد ملی

با گذشت تنها سه سال از آغاز فعالیت  شهر فرش کمتر کسی می تواند موفقیت این مجموعه و تاثیر گذاری آن بر تولید و اقتصاد ملی را انکار کند. تحولی که شهر فرش با ایجاد فرهنگ جدید خرید در صنعت فرش پدید آورده به شکوفایی مجدد این صنعت کمک شایانی کرده است. چرا که پیش از آن، فرش کالایی محسوب می شد که هر 10 تا 15 سال خریداری می شد اما با ورود این مجموعه به حوزه فرش، این بازه زمانی به پنج سال کاهش یافت که نوید خوبی برای فرشبافان و گسترش فرصت های شغلی برای آنان محسوب می‌شد چرا که می توانست زمینه لازم برای رونق اقتصادی در این حوزه را ایجاد کند. شهر فرش همچنین با ارائه فرش های متناسب با توان اقتصادی اقشار مختلف جامعه موجب طراوت در میان مردم شده است.

شهر فرش با طراحی نظام هوشمند فروش موفق شده تا گامی مهم را در ممانعت ورود بی رویه فرش های خارجی به بازار داخلی برداشته باشد. بنابر ادعای سید مهدی موسوی، مدیرعامل شهر فرش، این مجموعه با نوآوری های بسیاری همراه بوده و تا به حال مدلی این چنینی وجود نداشته است چرا که توانسته ضمن به کارگیری افرادی که قادر به ایجاد جذابیت بوده اند مدل قابل توجهی را ارائه کند و بر رکود و تورمی فائق آید که گریبان گیر صنایع مختلف بوده است.

شگفتی آفرین امروز دنیای فرش رضایتمندی های گسترده ای را برای خریداران فراهم آورده به گونه ای که افراد نام آشنایی به خرید از این مجموعه اقدام کرده اند و از آن میان می توان به بازیگرانی همچون حمید لولایی، کمند امیرسلیمانی و نصرالله رادش اشاره کرد. این هنرمندان، رضایتمندی خود از شهر فرش را مرهون تنوع زیاد فرش ها، تطابق آنها با هر سلیقه، پارکینگ بزرگ و رایگان، مساحت عالی و عدم وجود طرح ترافیک دانسته اند. شهاب حسینی، یکی از بازیگران بنام ایرانی نیز با تایید توجیهات اقتصادی اقدامات فرهنگی این مجموعه، معتقد است شهر فرش برخلاف سایر برندها صرفا به دنبال تبلیغ خود نیست.

اولین اسپانسر موفق فیلم های سینمایی در صنعت فرش، با مورد حمایت قرار دادن فیلم های ایرانی تولید شده در داخل کشور از مسائل فرهنگی غافل نبوده است و از منظری دیگر به اقتصاد کشور کمک کرده است. شهاب حسینی به فیلم های تحت حمایت شهر فرش  از جمله " برادرم خسرو" و همینطور " خورشید نیمه شب" اشاره می کند که قرار بود در جشنواره فیلم فجر حضور یابد. آن گونه که شهاب حسینی می گوید هدف دیگر این مجموعه حمایت از کارگردانان جوان و ناشناخته ای است که باید حمایت شوند. مدیر عامل شهر فرش در خصوص اهداف فرهنگی شهر فرش می گوید: "کالای فرش با فرهنگ مردم عجین شده و تار و پود، رنگ، طرح و نقش چیزهایی هستند که همه با آن درگیر هستیم به همین دلیل به فکر سفیر برند افتادیم تا به عبارتی میان فرهنگ و تجارت و صنعت پیوند ایجاد کنیم. همین موضوع سبب شد آقای شهاب حسینی به ما بپیوندند و این اتفاق برای نخستین بار بود که در ایران می افتاد. "

شهر فرش حامی فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش

امروزه شهر فرش، پا را فراتر گذاشته و حمایت خود از جامعه را به ارائه تسهیلات و خدمات گسترده به فرهنگیان عزیز ارتقا داده است. مواردی چون خرید اقساطی کلیه فرش ها و اختصاص باشگاه فرهنگیان به این قشر زحمتکش جامعه از جمله مزایایی است که می توان به آنها اشاره کرد. کارمندان آموزش و پرورش و نیز بازنشستگان آن می توانند خدمات     ویژه ای را دریافت کنند همچون دریافت جایزه بدون قرعه کشی که شامل پژو 206، گوشی آیفون، سفر خارجی و صدها جایزه دیگر، بهره مندی از تخفیف های پلکانی، نقدی و ویژه فرهنگیان، شرکت در قرعه کشی های مختص فرهنگیان و دریافت هدایای استثنائی به علاوه دریافت بن خرید کالای معتبرترین فروشگاه های کشور.

شهر فرش برنده جنگ فرشی ها در فضای مجازی

شهر فرش در فضای آنلاین نیز دستخوش تغییرات و بهبودهایی شده‌است. وب‌سایت شهر فرش که نامزد دریافت تندیس برترین وب‌سایت در نهمین جشنواره‌ وب ایران بوده، سعی کرده تا مطالب خوبی در زمینه‌های آشنایی با انواع فرش، نگهداری آن‌ها، نکاتی در خصوص انتخاب فرش و خانه‌آرایی در بخش وبلاگ یا مجله‌ خود با کاربران به اشتراک بگذارد. البته اگر زمان یا شرایط مناسبی برای مطالعه‌ این مطالب ندارید می‌توانید به این مطالب گوش دهید!

اگر قصد خرید فرش هم نداشته‌باشید می‌توانید با همراهی شهر فرش در شبکه‌های اجتماعی شانس خود را برای برنده شدن خودروی «تیوولی» شهر فرش امتحان کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به نشانی shahrfarsh.com/shegeftaneh مراجعه کنید.

استفاده از ویژگی فوق العاده لایو ویدئوی اینستاگرام در کنار پخش زنده قرعه‌کشی‌های ویلاهای رویای شهر فرش از طریق تلگرام و وب‌سایت شهر فرش برای اولین بار در از دیگر افتخارات این مجموعه به شمار می آید. در این راستا بهره گیری از آژانس های تبلیغاتی حرفه ای همچون آژانس نبلیغاتی تمام خدمت نگین هزاره سوم و آژانس بازاریابی و تبلیغات دیجیتال ورسا، به پیشتاز بودن شهر فرش در این عرصه کمک شایانی کرده است. دور از واقعیت نیست ادعا کنیم شهر فرش در فضای مجازی نسبت به رقبای خود حرف اول را می زند که نامزدی کسب برترین وب سایت از میان 4000 وب سایت و پس از 20 روز داوری، مهر تاییدی بر این موضوع به شمار می رود.

 در شهر فرش، هر ماه دو ویلا به هموطنان و در قالب قرعه کشی شگفتانه اهدا می شود که به صورت زنده در اینستاگرام، وب سایت شهر فرش و کانال رسمی تلگرام این مجموعه و البته شبکه های صدا و سیما پخش می شود و آخرین مورد آن نیز در 17 اسفندماه با حضور امیر کربلایی و حمیدرضا حامی انجام شد. خودروی "تیوولی" از دیگر هدایایی است که هموطنان می توانند آن را بدون هیچگونه خریدی از شهر فرش دریافت کنند. 

سرافراز از آزمونی سخت میان فرشی ها

به جرات می‌توان ادعا کرد شهر فرش از پس آزمونی سخت جهت بهبود شرایط اقتصادی و ارتقای صنعت داخلی برآمده و تاثیر گذاری آن بر اشتغال زایی، تولید و اقتصاد ملی امری بدیهی است. قطعا رسیدن به چنین جایگاهی برای تمامی صاحبان صنایع آسان نخواهد بود.

انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز