خبرگزاری کار ایران

با حضور معاونین شهرداری منطقه ۲۰ صورت گرفت؛

تقدیر مدیریت شهری منطقه 20 از تلاش های یکساله خبرنگاران شهرری

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۹۷۹

آخرین نشست شهردار منطقه 20 با خبرنگاران شهرستان ری در سال 1395 در سالن شهید تهرانی مقدم این شهرداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این نشست صمیمانه که مهندس حمید نیک نژاد معاون معماری و شهرسازی، سعید شیرازی معاون خدمات شهری و فضای سبز، سید ابوذر ریاضی معاون حمل و نقل و ترافیک، ابراهیم بابازاده معاون فنی و عمرانی، مسلمی، معاون اجتماعی و فرهنگی، معصومه پور نظر، مشاور امور بانوان و مرتضی حسنی، مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 20 نیز حضور داشتند، شهردار منطقه 20 از تسریع عملیات عمرانی پروژه فرامنطقه ای مجموعه فرهنگی برج طغرل در این منطقه جنوبی خبر داد.

 سید احمد صفوی به رویکرد توسعه اجتماعی مدیریت شهری تهران اشاره کرد و گفت: مجموعه فرهنگی برج طغرل به عنوان یکی از بزرگ ترین مجموعه های فرهنگی شهر تهران، در منطقه 20 در حال احداث است که با افزایش اعتبار آن از 11 به 23 میلیارد تومان، عملیات عمرانی آن تسریع شده است و به زودی فاز اول آن به بهره برداری می رسد.

صفوی با اشاره به مهمترین شعار مدیریت شهری تهران مبنی بر کاهش فاصله شمال و جنوب پایتخت، افزود: پل روگذر تقی آباد، امتداد خط 6 مترو به ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، احداث بزرگراه امام علی(ع) و امتداد آن به حرم مطهر امام خمینی(ره)، احداث مجموعه فرهنگی ورزشی قمربنی هاشم(ع) و همچنین مجموعه فرهنگی برج طغرل از مهمترین پروژه های شهری هستند که با نگاه ویژه شهرداری تهران و خارج از بودجه های مصوب منطقه 20، اجرا شده که نمونه ای بارز از کاهش فاصله شمال و جنوب شهر تهران است.

وی خدمت به شهروندان منطقه 20 به عنوان مجاوران حرم حضرت عبدالعظیم(ع) را افتخاری ارزشمند برشمرد و گفت: ساخت 20 سرای محله، 61 زمین چمن مصنوعی، 3 مجموعه ورزشی استخر و سونا، 20 سالن چندمنظوره ورزشی، 4 مرکز خدمات رسانی به آسیب دیدگان اجتماعی، 13 مرکز کارآفرینی کوثر و مجموعه فرهنگی شهربانو ازمهمترین پروژه های فرهنگی و اجتماعی انجام شده در یک دهه گذشته بوده است.

صفوی با اشاره به طرح مدیریت محله و شکل گیری شورایاری وهیئت امنای محلات، افزود: در حال حاضر در موقعیتی قرار داریم که اکثر فعالیت های محلی با مشارکت و طبق نقطه نظرات شورایاران و نخبگان محلی انجام می شود و در سال جاری شاهد اجرای سند برنامه ای محلات که طبق درخواست های شورایاران تدوین شده بود بودیم.

وی به افزایش سرانه های فضای سبز و بوستان های منطقه 20 نیز اشاره کرد و گفت: در یک دهه گذشته فضای سبز شهری منطقه 20 رشد 100 درصدی داشته است و جنوبی ترین منطقه تهران دارای سرانه 17 مترمربع در محدوده شهری و با احتساب عرصه های جنگل کاری محدوده حریم 50 مترمربع است که نسبت به دیگرمناطق شهر تهران وضعیت مطلوبی دارد.

صفوی به توسعه حمل ونقل عمومی نیز اشاره کرد و افزود: با ساخت پایانه های تاکسی و اتوبوس، تقویت ناوگان حمل ونقل و همچنین راه اندازی اولین سامانه اتوبوس های تندرو به طول 8 کیلومتر، سهم شهروندان منطقه 20 از حمل و نقل عمومی به 70 درصد رسیده است.

وی در خصوص پروژه های مهم سال95 نیز به امتداد خط 6 مترو و آغاز عملیات اجرایی 5 ایستگاه جدید، بهره برداری از پل روگذر تقی آباد، ساخت 3 بوستان تخصصی در زمینه بانوان، کودکان و شهربازی اشاره کرد .

شهردار منطقه 20 یادآور شد: افزایش دسترسی زائران به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، فراهم سازی شرایط بهینه و ارائه خدمات عمومی و رفاهی به مسافران و زائران، شناسایی نیازمندان و خیرین، خدمت رسانی به نقاط جمعیتی محدوده حریم و روستاها، رفع نیازهای اقشار خاص همچون آسیب دیدگان اجتماعی و توان یابان از مهمترین اولویت های مدیریت شهری بوده که در راستای آن پروژه های متعدد شهری اجرا شده است.

انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز