خبرگزاری کار ایران

باحضور معاون استاندار تهران؛

مرکز درمانی و ایستگاه پلیس اسلام آباد سیمان تهران افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۴۳۶۸۱۳

مرکز درمانی و ایستگاه پلیس اسلام آباد سیمان تهران باحضور معاون استاندار تهران افتتاح شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، این پروژه‌ها با حضور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری  و تعدادی از روسای ادارات و دستگاه‌های‌اجرایی این شهرستان‌ری، صبح امروز (یکشنبه) افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری نیز در همین رابطه از مرکز سلامت روستایی اسلام آباد سیمان تهران به عنوان یک مرکز مدرن روستایی یاد کرد و گفت: تلاش این شبکه در این مرکز، ارتقای  سطح سلامت و بهداشت روستاییان است.

دکتر « فاطمه تاجیک» افزود: اجرای برنامه پزشک خانواده و استاندارد سازی فضای فیزیکی این مرکز در راستای اجرای طرح تحول سلامت از مهمترین اقدامات شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در این روستاست.

وی با اشاره به جذب روانشناس و کارشناس تغذیه در این مرکز بهداشتی افزود: با توجه به شیوع بیماری های غیرواگیر از جمله چاقی،دیابت و فشار خون سعی کرده ایم در قالب ارایه مشاوره و آموزش‌های فردی وجمعی، رفتار مردم را به سمت تغذیه سالم‌تر و تحرک فیزیکی بیشتر تغییر دهیم.

تاجیک تاکید کرد: اگر چه انتظار می رود روستانشینان به دلیل نوع فعالیت ها و آ داب و رسوم‌شان کمتر درگیر مشکلات ناشی ازتغییر سبک زندگی باشند اما متاسفانه کم‌تحرکی و تغدیه نامناسب و سایر عوامل موجب شده که شاهد افزایش نرخ بیماری‌های غیرواگیر نظیر دیابت و فشارخون در این مناطق باشیم.

تاجیک همچنین در این گفت وگو به اهمیت سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: کارشناس روانشناس در این مرکز مستقر بوده و آموزش های لازم را به مردم و مراجعین در خصوص ارتقای مهارت زندگی ارایه می دهند.هم چنین بررسی علایم بیماری‌های خلقی و اضطراب در مراجعین و گروه‌های هدف و مشاوره و در صورت لزوم ارجاع زودهنگام موارد به پزشک از دیگر خدمات روانشناسی است.

وی کل اعتبار هزینه شده در جهت بازسازی، تعمیر و نوسازی وتجهیز مرکز سلامت روستای اسلام آباد سیمان تهران را بیش از 500 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: حدود 60 میلیون تومان از این اعتبار از محل کمک‌های دهیاری تامین شده و اقداماتی از قبیل رنگ آمیزی فضای بیرونی، ایجاد و توسعه فضای سبز از آن جمله بوده است که جا دارد از حمایت های دهیار محترم و اعضای شورای اسلامی روستا قدردانی کنم.

دهیار اسلام آباد سیمان تهران نیز گفت: مرکز سلامت روستایی اسلام آباد سیمان تهران در زمینه های بهداشت محیط،تغذیه،روانشناسی،دندانپزشکی،پزشک عمومی و مامایی وبهداشت خانواده  به مراجعان خدمات ارایه می کند.

مهندس « سید جلال حسینی» اظهار امیدواری کرد که با استقبال و استفاده  مردم از خدمات این مرکز و گسترش فرهنگ خود مراقبتی و تغییر شیوه های ناسالم زندگی به رفتارهای سالم شاهد ارتقا سطح سلامت مردم عزیزروستای اسلام آباد باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز