خبرگزاری کار ایران

وعده رییس جدید اداره ارشاد شهرری:

تلاش کنیم تا دغدغه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه برطرف شود

با حکم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، « سید محمد موسوی» به عنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری منصوب شد.

به گزارش خبر نگار ایلنا، «علی خیلدار» معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران،  در مراسم معارفه وی گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری دارای بدنه کارشناسی قوی و نسبت به بیشتر ادارات همسو، از وضعیت مناسب تری برخوردار است.

وی افزود: شهرستان ری دارای هنرمندان و چهره‌های فرهنگی زیادی است که از این ظرفیت مطلوب می‌توان برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی بهره برد.

در ادامه «سید محمد موسوی» رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز در سخنانی بر استفاده از توانمندی اصحاب فرهنگ، هنر و اندیشه در توسعه فرهنگی تاکید کرد و افزود: شهرستان ری دارای پیشینه چندین هزار ساله به عنوان قطب قرآنی و مذهبی استان تهران به شمار می رود و مجاورت با پایتخت را نیز می توان به عنوان یک فرصت برای توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر تلقی کرد.

وی با اشاره به اینکه حدود ١٨ سازمان و نهاد با وظایف و مأموریت های مختلف، امر «فرهنگ» را پیگیری می‌کنند، خاطر نشان کرد: وظیفه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، هماهنگی این سازمان‌ها و سایر حوزه‌های فرهنگی و هنری در راستای سیاست‌های کلی نظام در بخش فرهنگ و هنر است که امیدوارم با مشارکت سایر دستگاه‌ها، اقدامات مفید و سازنده‌ای انجام شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، تقویت جایگاه شورای فرهنگ عمومی به عنوان یکی از ارکان مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی در همسویی دستگاه‌های شهرستان را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: تصمیم گیری در این شورا در راستای افزایش مشارکت و همکاری ادارات در موضوعات همسو، بسیار سازنده خواهد بود.

«سید محمد موسوی» بیان داشت: باید امور فرهنگ و هنر به دست صاحبانش اداره شود و اصحاب فرهنگ و هنر در پیشبرد اهداف عالیه، رفع ناهنجاری‌ها و تقویت فرهنگ عمومی، نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای دارند.

وی فعال شدن انجمن‌ها، کانون‌ها و مؤسسات زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان را سبب رونق بخشی و توسعه فرهنگ و هنر دانست و افزود: ثمره فعال شدن این بخش، ایجاد شادابی و نشاط در شهر خواهد بود.

«موسوی» تاکید کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی فرهنگ در شهرستان، باید امید را در بین علاقه‌مندان فرهنگ و هنر زنده کند. امیدوارم بتوانم در این اداره از همه ظرفیت‌های فرهنگی هنری شهرستان استفاده کنم و تلاش کنیم تا دغدغه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه را برطرف شود.

گفتنی است، «سید محمد موسوی» دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی و دارای ٢٠ سال سابقه کار فرهنگی و هنری در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خبرگزاری شبستان و کمیته حمایت و نظارت بر موسسات فرهنگی و دینی است.

کد خبر : ۴۰۵۴۰۰