خبرگزاری کار ایران

بنیان‌گذار خدمات گردشگری ایران عنوان کرد:

گل نیلوفر، نماد گردشگری ایران

اکنون با توجه به ویژگی‌های تاریخی، فرهنگی اجتماعی و ... کشور بهترین گزینه برای برند ملی گردشگری ایران مفهومی است گستره معنایی آن همه این موارد را پوشش داده و در هر یک کارکرد خوبی داشته باشد.

به گزارش ایلنا، بنیانگذار خدمات گردشگری ایران در خصوص مهمان‌نوازی و مهربانی در میهن عزیزمان گفت: با عنایت به این ویژگی‌ها و موارد، بهترین گزینه برای برند ملی گردشگری ایران مفهوم «مهمان‌نوازی و مهربانی» و نشان بصری آن نیز تصویر «اهدای گل» است که از سنگ‌ نگاره‌های تخت جمشید است.

وی سخنان بیشتر گردشگران خارجی در پایان سفر خود به ایران را اینگونه برشمرد: ایرانیان مهربان و مهمان‌نواز هستند، ایران کشور زیبایی و کشوری تاریخی با تمدن کهن است.

توریسم افزود: اما آن‌چه که بیش‌تر از همه و تقریباً در تمام مواقع بیان می‌شود مورد نخست، یعنی مهمان‌نوازی و مهربانی ایرانی‌هاست.

بنیان‌گذار خدمات گردشگری ایران، برای برند ملی گردشگری میهن عزیزمان ، به دلایل زیر، کار روی این مفهوم و ویژگی منحصر به فرد است: مهمان‌نوازی یک  و قابل بسط و توسعه در هر قالبی است. بدل به تبلیغات منفی علیه ایران،ریشه‌های تاریخی، فرهنگی، تمدنی و مذهبی مهمان‌نوازی و مهربانی و به معنی راه برای خلاقیت باز است، بیان‌گر وضعیت فعلی کشور است، بیان‌گر تمامیت قومی و جغرافیایی ایران است، بیان‌گر رفتار اجتماعی فعلی ایرانیان است.

وی در خصوص چگونگی به تصویر کشاندن مفهوم مهربانی و مهمان‌نوازی اینگونه اظهار داشت:در سنگ‌ نگاره‌های تخت جمشید، رویداد بسیار جالبی رخ می‌دهد و آن «اهدای گُل» است. کارشناسان معتقد هستند که این گل، نیلوفر آبی است.

وی مفهوم نمادی گل نیلوفری را صلح و دوستی جهانی، مظهر عشق،عبادت، کمال، زیبایی، تندرستی،  حمایت از هر موجود زنده‌ای، قدرت حاصل‌خیزی زمین، باروری، کام‌یابی، روشنایی برشمرد.

بنیان‌گذار خدمات گردشگری ایران  گفت:معانی و مفاهیمی که گل نیلوفر آبی در خود دارد چه به لحاظ گل بودن و چه به لحاظ معنای تاریخی و فرهنگی آن، تقریباً تمام ابعاد مفهومی مانند فرهنگ، معنویت، جامعه، مردم، دوستی، مهربانی، محیط‌ زیست، زیبایی و ... را پوشش می‌دهد.

وی در خصوص فعل اهدای گل در ایران گفت:در کنار وجود گل نیلوفر آبی در این سنگ‌ نگاره، فعلِ اهدای گُل تأثیر و معنای آن را چند برابرمی‌کند.

وی در ادامه گفت: برند ملی گردشگری ایران، با عنایت به این‌ که کشور ایران از ابعاد مختلف ویژگی‌ و شرایط خاصی را دارد، باید بتواند تمام این ویژگی‌ها را نمایندگی کرده و به آن‌ها پاسخ‌ شایسته دهد. زعفران، فرش یا موارد دیگر اصلاً  قابلیت تبدیل شدن به یک نماد ملی گردشگری را «برای کشور ایران» ندارد. اگر کشور ما کشوری کوچک در یک نقطه دیگر بود و محصولات و ویژگی‌های مختصری داشت، بله، قابل بحث بود. اما ما با کشوری طرف هستیم که خوش‌بختانه در تمام ابعاد محصولات گردشگری حرفی برای گفتن دارد و این یک مسئولیت بزرگ را متوجه برندسازی کشور می‌کند.

توریسم در پایان اظهار کرد: به دید نگارنده، بهترین گزینه برای برند ملی گردشگری ایران، مفهوم مهربانی و مهمان‌نوازی با تصویر اهدای گل مذکور است.

کد خبر : ۳۹۶۵۲۸