خبرگزاری کار ایران

هدایی خبر داد:

تهیه جهیزیه و سیسمونی برای خانواده‌های نیازمند توسط فعالان رسانه

asdasd
کد خبر : ۳۹۱۹۰۴

رئیس سازمان بسیج‌رسانه استان‌تهران گفت: فعالان رسانه در اقدامی خیرخواهانه اقدام به تهیه جهیزیه و سیسمونی برای خانواده‌های نیازمند کردند.

به گزارش ایلنا، مصطفی هدایی با اشاره به اهمیت ازدواج در دین مبین اسلام به بیان مشکلات فراروی جوانان برای ازدواج پرداخت و اظهار داشت: موانع «فرهنگی»، بخش قابل توجهی از مشکلات فراروی جوانان برای امر مهم ازدواج است و نیاز است جوانان، خانواده‌ها و مسؤولان مربوطه در راستای رفع این موانع تلاش کنند.
 
رئیس سازمان بسیج رسانه استان تهران با بیان این‌که بعضى از تصورات و سنت‌هاى غلط در مورد ازدواج دست‌‌وپاگیر است، عنوان کرد: متاسفانه این تصورات و سنت‌های غلط مانع از رواج ازدواج جوان‌ها است.
 
وی با اشاره به رسالت مهم و موثر رسانه‌ها در نقض عملی سنت‌ها و تصورات غلط در ارتباط با ازدواج خاطرنشان کرد: امروز رسانه‌ها که نقش و رسالت مطالبه‌‌گری و پیشنهادکننده‌‌ نقض خیلى از عادت‌ها و سنت‌ها هستید، باید در راستای نقض سنت‌هاى غلطى که در زمینه‌‌ ازدواج وجود دارد، به‌طور جدی وارد میدان شده و تمام توان خود را در این حوزه نیز به‌کار گرفته و سنت حسنه ازدواج را در جامعه ترویج کنند.
 
هدایی در تشریح تصورات و سنت‌هاى غلطی که امروز در مورد ازدواج شاهد آن هستیم، بیان داشت: مهریه سنگین، جهیزیه سنگین، تجملات زیاد، اسراف، خرید از مکان‌های معروف به گرانی، هتل‌ها و سالن‌های پرخرج، لباس عروس گران قیمت، به رخ کشیدن ثروت‌ها و ... از مهمترین تصورات و سنت‌های غلطی است که امروزه در مورد ازدواج در جامعه مشاهده می‌کنیم.
 
وی ازدواج را مهم‌ترین عامل آرامش انسان در تلاطم‌های روحی دانست و تاکید کرد: ازدواج و فرزندآوری مورد توجه و تاکید دین مبین اسلام و آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به آموزه‌های دینی در این زمینه است.
 
رئیس سازمان بسیج رسانه استان تهران با تاکید بر این‌که ازدواج در سنین جوانی، دین فرد را از گزند شیطان محافظت می‌کند، گفت: ازدواج یکی از مراحل مهم و اصلی زندگی افراد است و نیازمند این است که افراد با دقت بیشتری در مورد آن تصمیم‌گیری کنند چراکه کوتاهی در این حوزه مشکلات جبران ناپذیری را برای فرد ایجاد می‌کند.
 
وی ادامه داد: فعالان رسانه استان تهران با توجه به تاکیدات دین مبین اسلام به سنت حسنه ازدواج و اهمیت این مسأله مهم و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی علی‌رغم انجام رسالت خود در حوزه رسانه و در راستای ترویج سنت ازدواج اقدام به تهیه جهیزیه و سیسمونی برای خانواده‌های نیازمند کرده است تا بتواند گامی کوچک در راستای تحقق این سنت حسنه و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب در راستای ازدواج بردارد.
 
هدایی در پایان ضمن دعوت از خیران نیک‌اندیش برای مشارکت در این امر خداپسندانه تصریح کرد: طرح تهیه جهیزیه و سیسمونی برای خانواده‌های نیازمند توسط سازمان بسیج رسانه استان تهران همانند گذشته با قدرت پیگیری و اجرا می‌شود و خیران نیک‌اندیش برای مشارکت در این امر می‌توانند طی تماس با شماره 36655981 آمادگی خودشان برای همکاری در این طرح را اعلام کنند.
انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز