خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه ۲۰ خبر داد

تدوین برنامه اجرایی محلات و نورپردازی ویژه نمادهای مذهبی در دستور کار امسال

شهردار منطقه 20 در نخستین جلسه شورای معاونان سال 95 ضمن تشریح دستورالعمل اجرایی مدیریت شهری در سال جدید، بر تدوین به موقع برنامه محلات 20 گانه در این منطقه جنوبی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در جنوب استان تهران، سید احمد صفوی یزدی امروز در جمع معاونان و مدیران ارشد شهرداری منطقه 20 با بیان اینکه فعالیت ها با رویکرد اقتصاد درون زا و شعار امسال برنامه ریزی می شود، گفت: توجه به کارهای جزئی ولی موثر و اثربخش بسیار ارزشمند است چرا که بعضی امور به ظاهر کوچک، تاثیرات عظیمی در کسب رضایت شهروندان و ارتقاء کیفیت زندگی آنها خواهد داشت.

صفوی به اهمیت رعایت نظم و انضباط، عدالت و شفافیت اموررسانه‌ای اشاره کرد و افزود: به منظور استمرار بخشیدن به تصمیم‌های درست بایستی نتایج فعالیت‌ها را  به صورت مستمر مورد ارزیابی و پایش قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه همچنان در سال جدید رسیدگی به فقرا و نیازمندان در دستور کار قرار دارد، گفت: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، توسعه خانه‌های کوثر و کارآفرینی و حمایت از خانواده‌های کم برخوردار و افراد آسیب دیده اجتماعی از اولویت‌های برنامه‌های اجتماع محور مدیریت شهری است تا زمینه بهبود شرایط زندگی برای افراد نیازمند فراهم شود.

صفوی خواستار رعایت صرفه‌جویی و مدیریت هزینه‌ها شد و گفت: نگریستن به امور از منظر شهروندان راهکار خوبی برای تشخیص درستی عمل است که همه عوامل اجرایی در حوزه‌ها باید به این امر مهم توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه توسعه حمل ونقل ریلی و مترو همچنان از اولویت‌های مدیریت شهری است، افزود: ترویج فرهنگ استفاده از حمل ونقل عمومی، اطلاع رسانی و آگاه‌سازی عمومی اهداف طرح زیست محیطی خط سفید و توسعه زیرساخت‌های ترافیکی از دیگر اقدامات مدیریت شهری برای جلب مشارکت شهروندان است.

شهردار منطقه 20 در ادامه به نقش ارزشمند شورایاران اشاره کرد و گفت: بر اساس دیدگاه‌های شورایاران ومنتخبان محلات و بررسی‌های کارشناسی شده برنامه اجرایی محلات 20 گانه به موقع تدوین شود تا خللی در برنامه زمان‌بندی شده اجرای پروژه‌ها پیش نیاید.

صفوی به نگهداشت شهر و حفظ وضعیت موجود به شکل بهینه تاکید کرد و افزود: با توجه به موقعیت مذهبی شهرری، نورپردازی مساجد به عنوان نمادهای مذهبی بایستی مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه زمینه ایجاد بازارهای میوه و تره بار در تمامی محلات وجود دارد، یادآور شد: با توجه به اینکه شروع پروژه جدیدی در دستور کار مدیریت شهری قرار ندارد، تمام توان حوزه‌های اجرایی برای پروژه‌های عمرانی در حال اجرا نظیر مجموعه فرهنگی برج طغرل، کانال هلال احمر، بوستان دوستدار کودک گذاشته شود تا با رعایت استانداردهای فنی به زودی به بهره برداری برسد.

نخستین جلسه شورای معاونان شهرداری منطقه 20  در سال جدید در سالن شهیدتهرانی مقدم ساختمان مرکزی شهرداری منطقه 20 برگزار شد.

کد خبر : ۳۶۰۶۸۴