خبرگزاری کار ایران

مشاور فرماندار کرج:

اعدام شیخ‌نمر لزوم وحدت بیشتر در جهان اسلام را گوشزد می‌کند

مشاور فرماندار کرج با بیان اینکه اعدام شیخ‌النمر نشان از بی‌تدبیری و غیرعقلانی بودن ساختار سیاسی و قضایی عربستان است گفت: اعدام این عالم دینی وجود وحدت حداکثری جهان اسلام را گوشزد می‌کند.

به گزارش ایلنا، کامبیز مهدی‌زاده با اشاره به اعدام شیخ باقر النمر توسط حکام عربستان‌سعودی افزود: اعدام شیخ‌النمر را باید یکی از وقایع مهم و نادر در جهان اسلام دانست که در نهایت بی‌عدالتی توسط حکام بی‌کفایت سعودی صورت گرفت که نشان از بی‌تدبیری و غیرعقلانی بودن ساختار سیاسی و قضایی عربستان است.

وی ادامه داد: چندی پیش انتخاباتی در سطح شوراهای شهر عربستان برگزار شد و چند تن از زنان در این انتخابات شرکت کرده و رای آوردند که تمامی این اقدامات یک نمایش و سناریوی از پیش طراحی شده بود تا عربستان بتواند چهره خود در داخل ریاض و سایر شهرها و هم در سطح منطقه‌ای و بین المللی تطهیر کند که البته تبلیغات گسترده‌‌ای از سوی رسانه‌های عربی و در امتداد آن رسانه‌های غربی در این خصوص صورت گرفت اما تنها چند روز بعد شاهد اعدام یکی از چهره‌های مهم و تاثیرگذار جهان اسلام بودیم که باید از آن به عنوان یک فاجعه یاد کرد.

مهدیزاده خاطرنشان کرد: بدون شک چنین جنایاتی از نظر مسلمانان جهان پنهان نخواهد ماند و واکنش‌های متعددی هم در اروپا و آمریکا و هم در سایر کشورهای خاورمیانه و آسیای مرکزی و هر نقطه‌ای که مسلمانان در آنجا حضور دارند صورت خواهد گرفت. کما اینکه امروز در برخی از کشورهای مذکور تجمع‌عای اعتراضی در مقابل سفارت عربستان صورت گرفت. به هر ترتیب نباید این ضایعه بزرگ از خاطر مسلمین جهان پاک شود چراکه امروز مهمترین موضوع در جوامع اسلامی و جهان اسلام موضوع وحدت حداکثری است که باید به صورت جدی در دستور کار تمامی دولتمردان کشورهای اسلامی در سراسر جهان قرار بگیرد.          

کد خبر : ۳۳۵۰۳۰