خبرگزاری کار ایران

پروژه های عمرانی با حضور استاندار تهران در شهرری افتاح شد:

۷۹ پروژه در فهرست بهره برداری تا ۲۲ بهمن

کد خبر : ۲۵۱۶۸۶

استاندار تهران با حضور در شهرستان ری به همراه فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از مسوولان فرمانداری ۱۰ پروژه استانی را در این شهرستان افتتاح کرد.

افتتاح ۱۰ پروژه از ۷۹ پروژه عمرانی با حضور استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برخی از این پروژه‌ها از این قرار است؛


افتتاح مدرسه بهشت

در ابتدای افتتاح این پروژه ها، سیدحسین هاشمی ابتدا مدرسه خیرساز " طواف و معماریان " که با اعتبار ۲.۵ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع ساخته شده است، به بهره‌برداری رساند. اعتبار این مدرسه ۳۰ درصد توسط خیرین و مابقی توسط دولت تامین شده است.

استاندار در حاشیه افتتاح این مدرسه با اشاره به کمک خیرین در جهت نوسازی فضاهای آموزشی کشور گفت: در سال جاری ۷۰۰ میلیارد تومان برای ساخت و نوسازی مدارس در سراسر کشور توسط خیرین تامین شده است که قطعا گام موثری در زمینه آموزش نسل آینده کشور است.

وی با توجه به ساخت مدرسه به دانش آموزان گفت: خیرین و دولت کمک کرده اند تا این مدارس نوسازی شوند و در اختیار شما قرار بگیرد زیرا شما آینده سازان مملکت هستید.
بهسازی محور غنی آباد - امین آباد
در ادامه استاندار تهران از محور غنی‌آباد – امین‌آباد به طول ۳۱۰۰ متر و با عرض ۲۶ متر که در شهرستان ری بهسازی شده است، بازدید کرد. این پروژه با اعتبار ۶ میلیارد تومان محور شریانی شرق شهرستان ری را تکمیل می‌کند و از سال ۸۹ بهسازی این محور آغاز شده است.

کلنگ زنی ایستگاه آتش نشانی در قاسم آباد تهرانچی

در ادامه بهره‌برداری از پروژه‌های شهرستان ری، هاشمی با حضور در روستای قاسم‌آباد تهرانچی، کلنگ ساخت ایستگاه آتش‌نشانی این روستا را بر زمین کوبید. این ساختمان آتش‌نشانی با اعتبار ۴۸ هزار میلیون ریال ظرف یک سال آینده با مشارکت شهرداری تهران ساخته خواهد شد.

وی با توجه به تغییر کاربری زمین کشاورزی برای ساخت ساختمان آتش نشانی بیان کرد: زمین های کشاورزی به سه دسته تقسیم می شوند که با توجه به تقسیم بندی هر زمین نسبت به تغییر کاربری آن اقدام می شود که زمین این ایستگاه در رجه ی سوم قرار دارد و می توان از آن استفاده کرد.

افتتاح ساختمان دهیاری و شورایاری

در ادامه افتتاح پروژه ها، ساختمان شورای اسلامی و دهیاری این روستا توسط استاندار تهران افتتاح شد.


خانه بهداشت محمود آباد

همچنین خانه بهداشت محمودآباد نیز توسط استاندار تهران به بهره‌برداری رسید.

سیدحسین هاشمی در مراسم بهره‌برداری خانه بهداشت محمودآباد از پیگیری ساخت بیمارستان در این روستا خبر داد و گفت: برای اینکه بتوانیم مهاجرت را از روستاها به سمت تهران کاهش دهیم، باید امکانات رفاهی را در روستاهای اطراف شهرستان تهران فراهم کنیم.

وی افزود: قطعا مهاجرت از سمت روستاها به سمت کلانشهرها که خود از آلودگی هوا رنج می‌برند و هزینه‌هایش بیشتر است، باعثمی‌شود بر مشکلات کلانشهرها افزوده شود.

هاشمی ادامه داد: باید تلاش کنیم امکانات رفاهی، عمرانی و آموزشی را در روستاهای استان تهران افزایش دهیم تا از این مهاجرت‌ها جلوگیری کنیم و با افزایش امکانات در روستا ها باعثشویم تا مهاجرت به روستا نیز صورت بگیرد.

استاندار تهران با اشاره به ساخت بیمارستان در شهرستان های استان تهران ذکر کرد: وزیر بهداشت نیز از شهرستان‌های استان تهران بازدید کرده است و به زودی به یک جمع‌بندی نهایی برای ساخت یک بیمارستان در شهرستان‌های استان تهران خواهیم رسید تا کمبودها در بخش درمانی و بهداشتی جبران شود.


تصفیه خانه آب شیرین محمود آباد

در ادامه افتتاح پروژه‌های شهرستان ری، استاندار تهران از پروژه تصفیه‌خانه آب شیرین شهدای محمودآباد با ظرفیت ۴۰ هزار لیتر در روز به بهره‌برداری رساند.

بهره برداری از پل‌های غیر همسطح امام حسین(ع)

بهره‌برداری از پل‌های غیرهمسطح امام حسین(ع) نیز یکی دیگر از پروژه‌های شهرستان ری بود که امروز توسط استاندار تهران با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

بار ترافیکی سنگینی تا پیش از ساخت این پل‌ها در این محور وجود داشت که با مشارکت شهرداری تهران و تکمیل این پروژه، بسیاری از مشکلات ساکنان و رانندگانی که از این محور استفاده می‌کردند، مرتفع شد.


کارخانه تولید خوراک طیور

کارخانه تولید خوراک طیور با ظرفیت تولید ۶۰ تن خوراک طیور به طور روزانه توسط استاندار تهران در شهرستان ری نیز به بهره برداری رسید.

استاندار تهران با اشاره به این کارخانه بیان کرد: این کارخانه محلی است که متصل به تولید است و نجات کشور، در تولید کشور است و هر کشوری که تولید داشته باشد خود اتکاست. این کارخانه با اعتبار بالغ بر ۵ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی احداثشده است.


کلنگ زنی پلی کلینیک

کلنگ زنی پلی کلینیک تخصصی سازمان تامین اجتماعی معاونت اداره کل استان تهران از دیگر پروژه های این بخش بود که دکتر بهباد خیر این مجموعه به اتمام رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز