خبرگزاری کار ایران

نخستین جشنواره تئاتر شاهد با محوریت نمایش نامه‌خوانی؛

اجرای نمایش در قاب ایثار و شهادت

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۳۰۳

نخستین جشنواره تئاتر شاهد با محوریت نمایش نامه خوانی به شیوه اجرا به میزبانی شهرستان ورامین برگزار خواهد شد.

دبیر نخستین جشنواره تئا‌تر شاهد با اعلام این خبر گفت: این جشنواره به مناسبت ۲۲ اسفند ماه سالگرد تأسیس نهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی و روز بزرگداشت شهدا با حمایت معاونت فرهنگی اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ورامین پایه ریزی شده است.

به گزارش ایلنا از ورامین، رسول حق‌شناس بیان داشت: محوریت شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، مردان و زنان ۸ سال دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، صبر وبردباری خانواده‌های معظم ایثارگران، شهدای هسته‌ای، مبارزه با صهیونیسم جهانی، کودکان ونوجوانان ودفاع مقدس مهم‌ترین رویکرد این جشنواره خواهد بود.

دبیر جشنواره افزود: «جلال امینی روان‌شناس»، مستندساز حوزه جنگ و فعال هنری، «مهسا دادبود»، سردبیر مجله شفاهی تئا‌تر مازندران و از فعالان تئا‌تر کاربردی، «مسعود محرابی»، رییس سابق کانون نمایش‌های خیابانی خانه تئا‌تر و از فعالان تئا‌تر خیابانی بازیگر و کارگردان، به عنوان بازبین و بازخوان آثار ارسالی به نخستین جشنواره تئا‌تر شاهد برای معرفی برگزیدگان منصوب شدند.

وی اظهار داشت: افتتاحیه جشنواره روز دوشنبه، ۱۸ اسفند، از ساعت ۱۷ و اختتامیه جشنواره روزجمعه، ۲۲ اسفند، همزمان با سالگرد تاسیس بنیاد و امور ایثارگران شهرستان ورامین و از ساعت ۱۸ برگزار می‌شود.

حق‌شناس به اهداف این جشنواره اشاره کرد و گفت: این جشنواره که با رویکرد خاص برگزار می‌شود جهت شناسایی نمایش نامه‌های بومی، ارایه جدیدی از شیوه‌های نمایشی در حوزه دفاع مقدس، ایجاد استقلال هنری برای هنرمندان حوزهٔ هنرهای نمایشی و بالا بردن سواد علمی هنرمندان پایه ریزی شده است.

وی به جایزه ویژه جشنواره تئا‌تر شاهد اشاره کرد و اظهار داشت: جایزهٔ ویژه‌ای که برای این جشنواره در نظر گرفته شده است به عنوان شهدای امر به معروف است و جزء جوایزی است که در نظر داریم هر ساله در این جشنواره اهدا شود.

ریاست بنیاد شهید و امورایثار گران شهرستان ورامین گفت: شهداء در قهقه مستانه‌شان آیه وعندربهم یرزقون را زمزمه کرده‌اند.

عباس برکان گفت: امیدوارم تمامی هنرمندان در بسط و اشاعه تفکر ایثار وشهادت موفق بوده و در سایه توجهات شهداء ودر پناه دعای خانواده معظم شهداء سربلند باشند.

برکان همچنین از احمدملکی معاونت فرهنگی وپژوهشی بنیاد شهید وامورایثارگران شهرستان ورامین به خاطر توجه به مقوله هنر در راستای اشاعه تفکرایثار وشهادت در غالب هنر نیز تشکرکرد و از خداوند متعال برای دوستان سلامتی و توفیق خدمت را خواستار شد.

باید اشاره داشت علاقه مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتیhaghshenas۲۰۱۴. blogfa. com مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز