خبرگزاری کار ایران

با حضور مردم و مسئولین؛

آیین تشییع پیکر آیت اله سیدعلی غیوری یار امام(ره) برگزار شد

کد خبر : ۲۳۴۸۲۸

آیین تشییع پیکر آیت اله غیوری، نماینده ولایت فقیه در شهرستان ری، ساعت ۹ صبح، از مقابل مسجد امام حسن عسگری(ع) در میدان صفاییه شهرری به سمت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد.

آیین تشییع پیکر آیت اله سیدعلی غیوری، نماینده ولی فقیه در شهرری و جمعیت هلال احمرصبح امروز(شنبه) با حضور آیت‌الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری، حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی عسگر نماینده ولی‌فقیه در حج و زیارت، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه، خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و مردم مومن، ولایی و شهیدپرور شهرستان ری از مقابل مسجد امام حسن عسگری(ع) صفائیه شهرری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در شهرستان ری، مردم ولایی، پیکر نماینده فقید ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را تا منزل ابدی‌اش در شبستان آیت‌الله کاشانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) همراهی کردند.

آیت‌الله سید علی‌ غیوری‌ نجف‌آبادی‌، در سال‌ ۱۳۰۹ شمسی، در نجف‌آباد اصفهان‌ متولد شد. وی‌ تحصیلات‌ خود را تا پایان‌ دوره‌ی‌ ابتدایی‌ در زادگاه‌ خود گذراند و سپس‌ به‌ علت‌ علاقه‌ به‌ علوم‌ دینی‌ به‌ تحصیلات‌ حوزوی‌ روی‌ آورد.

مدرسه‌ی‌ حجتیه‌ مأوای‌ بعدی‌ او بود که‌ پس‌ از مدرسه‌ی‌ ملاصادق انتخاب‌ کرد و در آنجا بود که‌ توسط‌ آیت‌الله ابراهیم‌ امینی‌، معمم‌ شد.

آیت‌الله غیوری‌ در یکی‌ از سفرهای‌ تبلغی‌اش‌ به‌ شهرری‌ در عید غدیر ۱۳۴۰، به‌ دعوت‌ هیئت‌ ملایری‌ها مقدمات‌ بنای‌ مسجد امام حسن‌ عسگری(ع) را فراهم‌ کرد. شبستان‌ مسجد را در مدتی کوتاه‌ ساخت‌ و با اجازه‌ی‌ امام‌(ره) در آنجا ساکن‌ شد.

غیوری‌ پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ شهرری‌ را ترک‌ نکرده‌ و به‌ رتق‌ و فتق‌ امور مردم‌ آنجا پرداخت‌. این‌ سوابق‌ موجب‌ شد که‌ به‌ امامت‌ جمعه‌ی‌ آن‌ شهر برگزیده‌ شود. در دوره‌ی‌ چهارم‌ انتخابات‌ مجلس‌ نیز در انتخابات‌ میان‌ دوره‌ای‌ به‌ عنوان‌ نماینده‌ی‌ مردم‌ تهران‌ به‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ راه‌ یافت‌.

وی علاه بر فعالیت های سیاسی در فعالیت های خیریه و… حضور داشت.

مسجد امام حسن عسگری(ع) مهم ترین پایگاه های سیاسی در شهرری بود که در شکل گیری انقلاب نقش به سزایی داشت.

خبرگزاری کار ایران(ایلنا)، در گذشت این عالم ربانی و مجاهد انقلاب را به بیت مکرم ایشان و مردم شهرستان ری تسلیت عرض می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز