خبرگزاری کار ایران

در نخستین جشنواره شعر استانی خاتم تا خاتم:

شاعران در وصف ائمه با یکدیگر رقابت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۰۵۲

فراخوان نخستین جشنواره شعر استانی با عنوان خاتم تا خاتم تدوین شد.

فراخوان نخستین جشنواره شعر استانی با عنوان خاتم تا خاتم تدوین شد.

مسوول برگزاری این جشنواره در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نظر است نخستین جشنواره شعر استانی با عنوان خاتم تا خاتم با محوریت شهرستان ورامین به اجرا درآید.

مهرداد مجتهدی گفت: این جشنواره به مناسبت هفته وحدت و به همت بنیاد فرهنگی مهدویت پایه ریزی گردیده که شاعران استان تهران میتوانند با ارسال اشعار و آثار خود در خصوص موضوعات مطروحه با یکدیگر به رقابت بپردازند.

وی ادامه داد: آثار میبایست با محوریت اندیشه و پیام زندگی حضرت رسول اکرم(ص) بعنوان خاتم انبیا تا زندگی و انتظار فرج حضرت ولی عصر(عج) به عنوان خاتم امامان به رشته تحریر درآید تا در کنار مضامین سروده شده در خصوص اشعار آیینی در مرحله رقابت قرار گیرد.
این شاعر پیشکسوت افزود: شاعران کودک و نوجوان نیز میتوانند در این رقابت حضور یابند و ذائقه شعری خود را محک زده و نقشی تاثیر گذار در روند استعدادیابی این فرهنگ غنی داشته باشند.
این مسوول گفت: شاعران نوپای استان تهران میتوانند اشعار خود را در مضامین مورد نظر در عرصه انتظار از دیدگاه کودک و نوجوان سروده و به دبیرخانه ارسال نمایند.

مجتهدی در ادامه به سرفصل های موردنظر اشاره کرد و اظهار داشت: شاعران میتوانند با چهار موضوع؛ ولادت حضرت رسول اکرم(ص) پیام آور صلح و دوستی - حضرت مهدی(عج) انتظار و مهدویت - اشعار آئینی، از نبوت تا امامت و انتظار از دیدگاه کودک و نوجوان در این جشنوراه حضوری فعال داشته باشند.

شاعر نام آشنای ورامین ادامه داد: علاقه مندان در قالب های مختلف شعری همچون کلاسیک و نیمایی میتوانند قدرت شعری خود را متبلور نمایند.

مسوول برگزاری این جشنواره سپس به شرایط شرکت در این رقابت پرداخته و افزود: به جز شاعران کودک و نوجوان که سن آنان باید کمتر از ۱۸ سال باشد، محدودیت سنی برای بزرگسالان وجود ندارد و شرکت کنندگان به صورت اختیاری میتوانند اثرهای خود را به دبیرخانه ارسال نمایند.

او اشاره داشت: آثار ارسالی نباید در جشنواره ای شرکت داده شده یا به چاپ رسیده باشد و میبایست تمامی اشعار با ذکر مشخصات همچون نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، مدرک و رشته تحصیلی، استان یا شهرستان محل سکونت، شماره تماس در کنار آدرس پستی به صورت تایپ شده در قالب سی دی به دبیرخانه ارایه داده شود.

مجتهدی گفت: پنج شنبه مورخ ۱۱ دی ماه سال جاری بعنوان آخرین زمان برای مهلت ارسال آثار در نظر گرفته شده است که تمدید نیز نخواهد شد و ۵ شنبه مصادف با شب ولادت حضرت رسول اکرم(ص) مراسم اختتامیه برگزار میگردد که زمان و مکان دقیق متعاقبا به سمع و نظر خواهد رسید.

مسوول برگزاری این جشنواره اظهار کرد: آدرس پستی به نشانی bonyad. varamin @ gmail. com برای سهولت در ارسال آثار و دبیرخانه نیز در ورامین، خیابان فرمانداری، مقابل درب پارکینگ فرمانداری، ساختمان بیناد فرهنگی حضرت مهدی(عج) واقع در طبقه دوم به شماره تماس ۳۶۲۶۲۶۱۹ در نظر گرفته شده است.

این شاعر پیشکسوت افزود: بعد از داوری و اعلام اسامی نفرات برگزیده، حواله سفر به زیارت کربلای معلی برای نفرات برگزیده در هر فصل و پرداخت هزینه سفر به مشهد مقدس برای مقام آوران دوم و سوم در نظر گرفته شده است که در کنار آن لوح و تقدیر نامه نیز به آنان اهدا میگردد.

مجتهدی در پایان این گفت و گو از همه شاعران، علاقه مندان و افرادی که طبع شعری دارند دعوت بعمل آورد در این رهاورد فرهنگی – مذهبی شرکت نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز