خبرگزاری کار ایران

فرماندار قرچک تاکید کرد:

نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی با برگزاری نمایشگاه کتاب میسر است

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۵۸۶

فرماندار شهرستان قرچک گفت: نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه با برگزاری نمایشگاه کتاب میسر است.

به گزارش ایلنا، علی صادقی در مراسم افتتاح نمایشگاه بزرگ کتاب قرچک که با حضور غلام حسین مظفری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تهران برگزار شد، گفت: از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران که در شهرستان محرم و مظلوم قرچک در جهت توسعه فرهنگی و اجتماعی گامهای بسیار خوبی برداشته تقدیر و تشکر می نمائیم و با برگزاری نمایشگاه کتاب می توان فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در هر جامعه نهادینه کرد.

وی گفت: درطول سال ما چندین مناسبت فرهنگی در کشور داریم مثل دهه مبارک فجر، محرم، ماه مبارک رمضان که می شود در این ماهها برنامه های مختلفی در حوزه کتاب و کتا بخوانی صورت پذیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک بیان داشت: یه مناسبت فرهنگی ومعنوی دیگری است و آن هفته کتاب است، البته یه تفاوتی با روزهای دیگر دارد که در روزها و مناسبتهای دیگه عمدتا مردم ما بیشتر شنونده هستند و فرهنگ شنیداری بیشتر حاکم است، ولی این هفته فرهنگ خواندن در جامعه نشر و توسعه میدهد.

وی گفت: جوامعی موفق هستند که خودشان را به سمت توسعه پرتاب کنند و فرهنگ خواندن را در جامعه نشر و گسترش دهند.

صادقی بیان داشت: ما درروایات زیادی در خصوص خواندن داریم بخصوص در کتاب مبین قرآن کریم که به خواندن بیشتر از هر چیز دیگری توصیه شده است و اولین آیاتی که به پیامبر در شب معراج نازل شد آیه شریفه اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ یعنی بخوان به نام پروردگارت که آفرید.

فرماندار قرچک اظهار داشت: در روایت دیگر داریم که در جنگهای اسلام اگر اسراء به دست مسلمانان می افتادند پیامبر(ص) می فرموند به آنها خواندن و نوشتن یاد دهید و امروز هم بیش از هر چیز دیگر به خواندن نیاز داریم و اگر فرهنگ مطالعه در جامعه ما نشر پیدا کند جامعه ما در مسیر توسعه و پیشرفت شتابان حرکت خواهد کرد.

وی بیان داشت: یک اتفاق مبارک در شهرستان قرچک رخ داد و برای اولین بار نمایشگاه و اتفاق بزرگ فرهنگی به همت مسوولان شهرستان دراین شهرستان صورت گرفت و با همت دوستان کتاب به شهرستان قرچک آمد.

صادقی گفت: هزینه های که خانواده های قرچکی برای رفتن به پایتخت برای خرید کتاب متحمل میشدن با آمدن این نمایشگاه کتاب این هزینه ها کم شد و امروز کتاب به میان مردم این شهرستان آمده است.

رئیس ستاد هفته کتاب شهرستان قرچک تاکید کرد: این نمایشگاه را یه بوستان می توان نام برد و حتی افرادی که کتاب نمیخرند به این نمایشگاه می آیند و از گلهای این بوستان استشمام میکنن و این امر بیسار با برکتی است و این حضور می تواند این افراد را به سوی کتاب خواندن سوق دهد.

وی در پایان تاکید کرد: بیایم بیشتر از گذشته به خواندن کتاب اهمیت دهیم و توفیق شود که همیشه در حال آموختن علم و دانش باشیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم توسط معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تهران ۲۰ میلیون ریال، فرماندار ۱۰ میلیون ریال، امام جمعه ۲۰ میلیون ریال و اعضای شورای اسلامی شهر مبلغ ۱۱۰ میلیون ریال کمک هزینه خرید کتاب و اهدا به کتابخوانه های شهرستان قرچک صورت گرفت.

لازم به ذکر است، نمایشگاه بزرگ کتاب شهرستان قرچک با حضور غلام حسین مظفری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تهران، علی صادقی فرماندار، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی امام جمعه، علی خیل دار معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، جعفر کاظمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای شورای شهر و دیگر مسوولین افتتاح شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز