خبرگزاری کار ایران

معاون خدمات شهری دماوند:

کاهش هزینه‌های شهرداری با اجرای طرح مکانیزاسیون

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۶۴۳

معاون خدمات شهری دماوند از تاثیر اجرای طرح مکانیزاسیون در کاهش هزینه‌های خدمات شهری به عنوان یکی از اولویت‌های شهرداری دماوند در این بخش خبر داد.

معاون خدمات شهری دماوند از تاثیر اجرای طرح مکانیزاسیون در کاهش هزینه‌های خدمات شهری به عنوان یکی از اولویت‌های شهرداری دماوند در این بخش خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از شمال شرق استان تهران، آرمین براتی، معاون خدمات شهری شهرداری دماوند با اشاره به یکی از اولویت‌های شهرداری دماوند به عنوان اجرای طرح مکانیزاسیون در کاهش هزینه‌های خدمات شهری و افزایش کیفیت این حوزه، اظهار کرد: مسائل و مشکلات پیرامون سیستم سنتی خدمات شهری و هزینه‌های گزافی که بر درآمدهای شهرداری و به تبع آن بر آحاد جامعه شهری که با پرداخت عوارض خود شهرداری‌ها را در انجام امور محوله یاری می‌کنند، شهرداری دماوند را بر آن داشت تا با عبور از سیستم سنتی خدمات شهری به سیستم مکانیزه، علاوه بر افزایش بهره‌وری سرمایه و نیروی انسانی موجبات رضایتمندی بیشتر خانواده شهری شود.
معاون خدمات شهری دماوند ادامه داد: ارتقا کیفیت خدمات شهری ارائه شده به شهروندان با افزایش استانداردهای زیست محیطی و بهبود بهداشت شهری از طریق به کارگیری ماشین آلات و تجهیزات مدرن و پیشرفته با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی و در نتیجه بهبود سیستم‌های خدمات شهری ضمن کاهش هزینه‌های غیرمتعارف با افزایش راندمان و بهره‌وری سرمایه با نیروی کار ماشین آلات را می‌توان از جمله مهم‌ترین تحولات انجام گرفته در بخش مکانیزاسیون خدمات شهری شهرداری دانست.
ایشان به اهداف کمی و کیفی مکانیزاسیون خدمات شهری پرداخت و بیان کرد: هدف از مکانیزاسیون شهری در دو بخش کیفی و کمی قابل بررسی است که از جمله اهداف کیفی مکانیزاسیون خدمات شهری را می‌توان به مواردی چون افزایش سرعت عملیات، افزایش ضریب ایمنی و بهداشت، کاهش آلودگی‌های صوتی و افزایش زیبایی مناظر عمومی است.
آرمین براتی تسهیل در امکان تفکیک زباله، کاهش جانوران موذی، تسهیل در ارزشیابی و نظارت عملکرد، جلب مشارکت و رضایتمندی شهروندان، کاهش جابه جایی‌ها و هزینه حمل، اتوماسیون شیوه استفاده از ماشین‌آلات و کنترل نظارت و خصوصی سازی کار به معنای واقعی در جهت افزایش بهره‌وری نیروی کار و سرمایه را از دیگر اهداف این طرح دانست.
این مقام ادامه داد: در بخش اهداف کمی مکانیزاسیون شهری می‌توان به مواردی چون جمع‌آوری و حمل روزانه زباله تولیدی در شهر دماوند به صورت مکانیزه، سرعت عمل و دقت در نظافت و رفت و روب روزانه معابر سطح شهر دماوند، کنترل رشد هزینه‌های جمع‌آوری و نظافت شهری و در نتیجه صرفه جویی در سرمایه‌های ملی، کاهش نیروی انسانی حداقل به میزان ۵۰ درصد(نسبت به شیوه سنتی) اشاره کرد.
معاون خدمات شهری شهرداری دماوند از راه اندازی ماشین جارو و جدول شور مکانیزه توسط این نهاد شهری خبر داد و افزود: با خرید این خودروی مکانیزه هر شب حدود ۸ تا ۱۰ کیلومتر از معابر اصلی و فرعی شهر جارو و رفت و روب می‌شود که عمدتا نیز معابر انتخاب شده از کمترین نیروی خدماتی برخوردار است.
براتی با بیان اینکه میزان زمان و انرژی مفید با خرید این دو خودروی مکانیزه به شدت افزایش یافته‌است، خاطرنشان کرد: در گذشته این معابر با ۱۲ کارگر به مدت ۴۸ ساعت انجام می‌شد ولی امروز با کمک خودروی مکانیزه جارو و جدول شور که همواره با آن سطل‌های زباله نیز شسته می‌شود، میزان زمان و انرژی افزایش یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز