خبرگزاری کار ایران

فرماندار دماوند:

کاهش ذخایر سفره‌های آب زیر زمینی با روند بی‌رویه ساخت و ساز غیر مجاز

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۱۹۰

ساخت وسازهای بی رویه و غیر مجاز، سبب کاهش سفره های آب زیرزمینی می‌شود که باید برای جلوگیری از این اتفاق مدیریت جهادی داشت.

فرماندار دماوند گفت: ساخت و سازهای بی‌رویه و غیر مجاز، سبب کاهش سفره‌های آب زیرزمینی می‌شود که باید برای جلوگیری از این اتفاق مدیریت جهادی داشت.
به گزارش خبرگزاری «ایلنا» از شمال شرق استان تهران ناصر محمودی فرد فرماندار شهرستان دماوند در رابطه با پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز و اقدامات ستاد جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز اشاره کرد و افزود: یکی از اقدامات ارزشمند در شهرستان دماوند تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز است که به همت مسوولان و نهادهای مربوطه توانستیم طی یک سال گذشته شاهد کاهش چشمگیر در این حوزه باشیم.
فرماندار دماوند ادامه داد: همگرایی و تعامل بین دستگاه‌های مسئوول همچون شهرداری‌ها، جهاد کشاورزی، دهیاری‌ها، دستگاه‌های خدماتی و… می‌تواند آمار کنونی ساخت و سازهای غیر مجاز در منطقه کاهش و بخش عمده ایی از آن را مهار کند.
ناصر محمودی فرد با بیان اینکه شهرستان دماوند از وسعت قابل توجهی برخوردار است، بیان کرد: وسعت جغرافیایی کنونی شهرستان موجب شده تا کنترل ساخت و ساز‌ها به صورت غیر قانونی با سختی و مشکلاتی همراه باشد ولی می‌توان با مدیریت صحیح این مهم را مهار کرد.
این مقام با بیان اینکه ستاد پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز با قوت کار خود را ادامه می‌دهد، خاطرنشان کرد: تداوم ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی موجب تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و باغات و نیز تخریب سفره‌های آب زیرزمینی خواهد شد که برای جلوگیری از این اتفاق باید مدیریت جهادی داشت.
فرماندار دماوند اضافه کرد: تاکنون ساخت و سازهای غیرمجاز مدیریت و مهار شده و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و برخورد جدی با عوامل ساخت و سازهای غیرمجاز از سوی دستگاه‌های مربوطه صورت گیرد.
ناصر محمودی فرد در ادامه از تخریب یک فقره ساخت و ساز غیر مجاز در اطراف شهر آبعلی خبر داد و گفت: این زمین که مساحت آن ۲۵۰۰م‌تر مربع می‌باشد دارای کاربری کشاورزی بوده که به صورت غیر مجاز، قطعه بندی و دیوار کشی شده بود که به وسیله اکیپ کمیته مقابله با ساخت و ساز غیر مجار شهرستان دماوند شناسایی و تخریب شد.
این مسئول خاطرنشان ساخت: طول دیوارکشی انجام شده در این زمین ۹۰۰م‌تر بوده که توسط یک دستگاه لودر تخریب و این زمین به حالت اولیه برگردانده شد.
فرماندار شهرستان دماوند در پایان یادآور شد: افرادی که اقدام به این عمل غیر قانونی نموده‌اند و زمین را به صورت غیر مجاز قطعه بندی، دیوارکشی و تغییر کابری داده‌اند شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز