خبرگزاری کار ایران

۳ ماه حقوق ۹۵ کارگر «سدید ریخته‌گر» پرداخت نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۷۸۳

چکیده: علاوه بر ۳ ماه حقوق، بخش قابل توجهی از حق بیمه کارگران نیز به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نشده بطوری که این کارگاه حدود یک میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است.

رئیس نهاد کارگری کارخانه «سدید ریخته‌گر» در شهرستان اسلامشهر از تعویق ۳ ماه حقوق و بیمه ۹۵ نفر از کارگران این کارخانه خبر داد.

«رضا علیپور» در این باره به ایلنا گفت: کارخانه سدید ریخته‌گر که یکی از شرکتهای معتبر در تولید قطعات سنگین فلزی در داخل و خارج از کشور است به دلیل کمبود نقدینگی، توان پرداخت به موقع حقوق کارگران و سایر هزینه‌های جانبی کارخانه را ندارد.

او با بیان اینکه معوقات حقوقی کارگران مربوط به آذر، دی و بهمن ماه سال جاری است افزود: علاوه بر ۳ ماه حقوق، بخش قابل توجهی از حق بیمه کارگران نیز به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نشده بطوری که این کارگاه حدود یک میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است.

به گفته رئیس شورای اسلامی کار سدید ریخته‌گر معوقات حقوقی کارگران بیشتر از سه ماه بود که کارفرما صبح امروز حقوق آبان ماه کارگران را به همراه یک میلیون تومان مساعده بابت حقوق سه ماه معوقات حقوقی به حساب همه کارگران واریز کرده است.

او در ادامه در خصوص سایر مشکلات کارگران سدید ریخته گر گفت: بخش دیگری از مشکلات کارگران مربوط به کسر مبالغی به عنوان سهم کارگر در پرداخت بیمه تکمیلی و تعاونی مصرف کارگری است. با وجود آنکه کارگران هر ماهه مبلغی را پرداخت می‌کنند اما به دلیل آنکه این مبالغ کسر شده از سوی کارخانه به حساب بیمه تکمیلی و تعاونی مصرف واریز نمی‌‌شود، کارگران نمی‌توانند از خدمات بیمه تکمیلی و تعاونی مصرف بهره‌مند شوند.

به گفته این کارگر، اگر مسئولان دولتی همچون گذشته برنامه‌ای جدی برای رفع مشکلات صنعت ریخته‌گری و قطعه سازی نداشته باشند این صنعت در خطر نابودی قرار خواهد گرفت و در این میان بیشترین ضرر و زیان را کارگران متحمل خواهند شد.

دولت مشکلات صنعت‌گران را درک نمی‌کند

در همین رابطه، مدیر عامل کارخانه سدید ریخته گر در گفتگو با ایلنا، ضمن تایید تعویق حقوق کارگران شاغل در این واحد صنعتی، نبود سرمایه در گردش و اعمال فشار طلب کاران عمده این واحد صنعتی را دلیل پرداخت نشدن به موقع حقوق کارگران دانست.

«علی خنجری» با بیان اینکه این واحد قدیمی با تحریم‌های داخلی دچار مشکل کمبود منابع مالی شده است، افزود: درک نشدن مشکلات واحدهای صنعتی از جانب دولت، به مشکلات ما افزوده است.

به گفته کارفرما، همه ادارات و سازمان‌ها تنها می‌خواهند مشکل خودشان را حل کنند و وظیفه خودشان را انجام بدهند و بنابراین با فشارهایی که به واحدهای صنعتی می‌آورند چاره‌ای جز تعطیلی تولید باقی نمی‌ماند.

او گفت: نگاه سازمان‌ها به کارخانه‌های بحرانی یک نگاه جزیره‌ای است و نگاهی که بتواند یک واحد تولیدی را از سقوط نجات دهد وجود ندارد.

خنجری با بیان اینکه برای کارخانه سدید ریخته گر به اندازه کافی سفارش کار وجود دارد، اظهار داشت: بخاطر همین فشارهای داخلی، نمی‌توانیم سفارش‌های تولیدمان را به موقع انجام دهیم.

این کارفرما در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: این کارخانه بدهی‌های زیادی را نیز به برخی ادارات همانند سازمان تامین اجتماعی، دارایی و بانک‌ها دارد که رقم بدهی به بانک‌ها به همراه جرائم آن به حدود سه میلیارد تومان رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز