خبرگزاری کار ایران

فرماندار پیشوا:

کاهش خطرات بلایای طبیعی نیاز به فرهنگ سازی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۵۶۲

فرماندار پیشوا در دیدار با مدیریت بحران استانداری تهران گفت: کاهش خطرات بلایای طبیعی نیاز به فرهنگ سازی دارد.

ایلنا: در دیدار فرماندار پیشوا با مدیر بحران استانداری تهران، راهکارهای مقابله و پیشگیری در شرایط بحران در راستای مدیریت بحران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش " ایلنا، در این دیدار " عباس ملکوتی خواه " با بیان اینکه یکی از برنامه های مهم و اولویت دار، مقوله کاهش بلایای طبیعی است، گفت: در راستای نیل به اهداف کاهش خطرات و آسیب های ناشی از بحران های طبیعی باید فرهنگ سازی صورت گیرد و آگاهی مردم ارتقاء یابد.

وی خاطرنشان کرد: مطالعات در زمینه شناسایی بافت های فرسوده و جمع آوری بانک اطلاعاتی مدیریت بحران در دست اقدام می باشد تا با اتخاذ راهکارهای مناسب در مواقع ضروری بتوانیم اقدامات لازم را در کوتاهترین زمان ممکن انجام دهیم.

فرماندار پیشوا با اشاره به اینکه این شهرستان بر روی گسل پیشوا قرار گرفته است، افزود: هرازگاهی فعالیت هایی در این گسل ها مشاهده می شود که زمین لرزهای ثبت شده وشکافهای ایجاد شده در اراضی منطقه گویای این مطلب است.

وی به منظور بهبود وساماندهی وضعیت بحران در شهرستان مواردی همچون تاسیس اتاق بحران در فرمانداری ویا جمعیت هلال احمر شهرستان، تامین ماشین آلات سنگین ونیمه سنگین از قبیل لودر، کامیون، گریدر، بابکت، بیل مکانیکی، دستگاه آوار برداری، احداثسوله بحران جهت اسکان اضطراری، تاسیس اورژانس مجهز، اعتبار لازم جهت تعویض واصلاح شبکه آبرسانی فرسوده روستا های شهرستان، ایجاد حوضچه های تغذیه جهت جلوگیری از کاهش افت سطح آب های زیرزمینی، ایستگاه آتش نشانی جلیل آبادو تکمیل ایستگاه آتش نشانی شهر را پیشنهاد کرد.

مدیر بحران استانداری تهران نیز در این دیدار با بیان اینکه ساخت منازل مقاوم یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، گفت: مقاوم سازی تنها به دولت بر نمی گردد بلکه همکاری و مشارکت مردم را نیز می طلبد و مردم باید به این باور برسند که ساخت منازل مقاوم از ضروریات غیرقابل انکار است.

" رحمتی " ایران را جز ده کشور حادثه خیز در دنیا دانست و گفت: برای پیشگیری از هر گونه بحران دو برنامه مهم در دستور کار است؛ یکی تهیه طرح جامع مدیریت بحران و معرفی یک مشاور با نظر فرماندار و معرفی به مدیریت بحران استان و دیگری تهیه و تجهیز سالن مدیریت بحران در شهرستانهاست که اجرای این طرح ها از برنامه های در دستور کار این مدیریت است.

وی بزرگترین مشکل را در ستاد مدیریت بحران نبود مطالعه در حوزه شهرستان ها اعلام نمود و بر تجهیزسالن مدیریت بحران و تهیه سایت پلان شهرستان تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز