خبرگزاری کار ایران

فرماندار قرچک:

آموزش و برگزاری مانور دو رکن مهم برای مقابله با بحران هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۰۲

آموزش اقشار مختلف مردم و برگزاری مانور امداد و نجات دو رکن مهم برای مقابله با بحران هستند.

جلسه مدیریت بحران صبح امروز با حضور رضا ریاحی فرماندار شهرستان قرچک، سید محمد صالح ضیایی مسئول امور عمرانی فرمانداری، محمد زمانی افشار رئیس شورای اسلامی شهرستان، سعید نامداری عضو شورای شهر قرچک، دهیاران، رؤسای شوراهای روستاهای تابعه، مدیران ادارات و نمایندگان رؤسای عضو ستاد مدیریت بحران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، این جلسه به منظور اعلام و ارائه پروژه‌های پیشنهادی ستاد مدیریت بحران در قالب پروژه‌های پیشگیری، بازسازی و نیمه تمام، ارائه گزارش و اقدامات صورت گرفته و پیش بینی تمهیدات مربوط به فصل زمستان، هماهنگی و برنامه ریزی در خصوص فعالیت کمیته آموزش امداد و نجات شهرستان و طرح سایر موارد مرتبط با این ستاد برگزار شد.

رضا ریاحی در جلسه با بیان اینکه کشور ایران جزو ۱۰ کشور حادثه خیز جهان است، افزود: ۳۲ مورد از کل بلایا و حوادثمشمول کشور ایران است و پنج مورد از این بلایا شهرستان قرچک را تهدید می‌کند در همین راستا بایستی طوری برنامه ریزی شود تا هنگام وقوع حوادثدستگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند.

وی هدف از برگزاری جلسه را فراهم کردن تمهیدات لازم برای مقابله با حوادثاحتمالی عنوان کرد و یادآور شد: مدیران بایستی از یافته‌های علمی و تجارب کار‌شناسی در عملیات بحران به نحو احسن استفاده کنند تا جان، مال و امنیت مردم حفظ شود.

ریاحی با تأکید بر ضرورت آمادگی همه جانبه ستاد بحران شهرستان ادامه داد: آموزش افراد در سطح شهرستان اعم از مدیران ادارات و سایر اقشار مختلف و همچنین برگزاری مانورهای امداد و نجات بسیار کمک می‌کند تا قوای شهرستان در هنگام مقابله با بحران سنجیده شود.

این مسئول از کلیه دستگاههای عضو این ستاد خواست تا علاوه بر اینکه خود را با سیاست‌های مدیریت بحران هماهنگ می‌کنند باید نسبت به برنامه ریزی، آسیب‌شناسی و سنجش توان کمی و کیفی خود اقدام نمایند.

در ادامه مسئول امور عمرانی فرمانداری شهرستان قرچک در این جلسه با عنوان راهکارهایی در خصوص بهتر اجرا شدن مصوبات ستاد، از مدیران ادارات خواست تا از امکانات اداره مربوطه برای کمک به کمیته‌های این ستاد و نیز آموزش پرسنل ادارات و سایر اقشار برای مقابله با بحران استفاده کنند.

سید محمدصالح ضیایی خواستار برنامه ریزی دقیق برای قبل، حین و بعد از بحران شد و از مدیران ادارات خواست هر چه سریع‌تر پروژه‌های پیشنهادی را که در قالب ماهیت بحران تعریف شده‌اند به فرمانداری معرفی کنند.

گفتنی است در این جلسه رئیس شورای اسلامی شهرستان و عضو شورای شهر درباره اقدامات خود گزارشی ارائه و وعده دادند نسبت به فراهم آوردن برخی امکانات یاد شده در جلسه، همکاری لازم را داشته باشند.

همچنین ادارات عضو این ستاد و نیز شهرداری و دهیاری‌ها با بیان پیشنهاداتی، برای کمک به اجرای مصوبات این کمیته اعلام آمادگی کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز