خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت تأکید کرد:

هدف دانشگاه علمی کاربردی «پولاد پیچ کار» تخصص محوری دانش بنیان است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۵۰

کارآفرینی به فکر، انرژی، خلاقیت و نیروی کار نیاز دارد؛ در گذشته صنعت و صنعتگر کار جدایی از هیئت علمی داشتند و هیچ کدام یکدیگر را نمی‌دیدند، اما حدود ۱۰۰ سال است که صنعت در کنار هیئت علمی قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت «پولاد پیچ کار» که عضو «استصنا»(اتحادیه سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران) است، اظهار داشت: هدف از تأسیس دانشگاه علمی کاربردی توسط این شرکت، نهادینه کردن تخصص محوری دانش بنیان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در جنوب استان تهران، مراسم افتتاحیه دانشگاه علمی کاربردی «پولاد پیچ کار» عصر یکشنبه با حضور عباس و محمد حسینی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت، دانشجویان پذیرش شده، اساتید و کادر اجرایی این دانشگاه، در ساختمان شماره ۲ این مرکز دانشگاهی واقع در ابتدای خاتون آباد شهرستان پاکدشت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، مسئول امور فرهنگی و فوق برنامه این دانشگاه گفت: کارآفرینی به فکر، انرژی، خلاقیت و نیروی کار نیاز دارد؛ در گذشته صنعت و صنعتگر کار جدایی از هیئت علمی داشتند و هیچ کدام یکدیگر را نمی‌دیدند، اما حدود ۱۰۰ سال است که صنعت در کنار هیئت علمی قرار گرفته است.

نعمت شیرنسب ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی، هیئت علمی و صنعت را به دلیل اینکه کاربرد و علم در کنار هم باشند به هم متصل کرده است؛ در آموزش و پرورش حدود ۱۱ هزار عنوان رشته کاردانش داریم؛ عدالت آموزشی یعنی اینکه فرزندان ما از این ۱۱ هزار نوع هر کدام را که دوست دارند انتخاب کنند.

صنعتگران در پی فکر و انرژی جوانان هستند چون باید آینده مملکت را بسازند

وی بیان داشت: در پاکدشت حدود ۱۰ رشته کاردانش تدریس می‌شود که هیئت علمی و هیئت مدیره شرکت پولاد پیچکار حلقه‌ای را تشکیل دادند و پیشگام شدند و همچنان که دانشگاه شریف مغزهای اتمی را تربیت می‌کند، دانشگاه علمی کاربردی پولاد پیچکار هم اندیشه‌های صنعت را آموزش می‌دهد؛ صنعتگران در پی فکر و انرژی جوانان هستند چون آن‌ها باید آینده مملکت را بسازند.

شیرنسب افزود: بیست و یکیمین سالگرد دانشگاه علمی کاربردی است؛ در هزاره سوم، دنیا دانایی محور و مرز کلاس‌ها برداشته شده است و دنیا، کلاس و دانشگاه است؛ صنعتگران دنبال اندیشه‌ها هستند و آن اندیشه را هیئت علمی پرورش می‌دهد.

وی تصریح کرد: به لطف خدا هیئت مدیره شهرک صنعتی عباس آباد چند سالی است دنبال این بودند این سد را در این شهرک صنعتی بشکنند و این حرکت را شروع کنند و زحمات فراوانی کشیده شد که استارت این قضیه خورد.

مسئول امور فرهنگی و فوق برنامه این دانشگاه ادامه داد: تا کنون در دانشگاه علمی کاربردی پیچکار ۲۰۰ نفر برای ترم آینده پیش ثبت نام کرده‌اند و به لطف خدا هیئت علمی توانمندی در این دانشگاه جذب شده است.

شرکت «پولاد پیچ کار» یک شرکت دانش بنیان است

مدیر عامل شرکت «پولاد پیچ کار» نیز در این مراسم گفت: شرکت پولاد پیچکار بیش از ۲۰ سال در زمینه تولید پیچ و مهره سابقه کار دارد؛ این شرکت توسط بنده و برادرم پایه ریزی شده است که یک شرکت دانش بنیان است و همیشه تلاشمان بر این بوده که محصولی با کیفیت بالا و مطابق محصول کشورهای خارجی تولید کنیم.

محمد حسینی افزود: متأسفانه در ایران پیچ و مهره برای مردم عادی ناشناخته است و آن را معمولی می‌بینند اما پیچ و مهره مادر صنعت و بسیار قطعه حساسی است و در تمام صنایع پزشکی، نفت، گاز، پتروشیمی و… کاربرد دارد و تقریباً می‌توان گفت اقتصاد کشور وابسته به نفت، گاز و پتروشیمی است.

وی ادامه داد: شرکت «پولاد پیچ کار» از لحاظ شهرت، کیفیت و وسعت جزو ۱۰ شرکت بر‌تر دنیاست و در خاورمیانه این شرکت نیز بزرگ‌ترین شرکت است.

مدیر عامل شرکت «پولاد پیچ کار» تصریح کرد: با تأسیس دانشگاه علمی کاربردی، این شرکت یک گام علمی برای تولید دانش و علم برداشته است؛ به جرأت می‌توانم بگویم صنعت ایران جزو صنایع بر‌تر دنیاست ولی شناخته نشده است و فرا‌تر از مرز‌ها نتوانسته‌ایم گامهایی برداریم که شناخته شویم.

ساخت پیچ و مهره‌های بزرگ‌ترین پرچم ایران

حسینی اضافه کرد: یک مورد از کارهایی که شرکت پولاد پیچکار انجام داده و مورد تعجب بسیاری از افراد قرار گرفته، ساخت پیچ و مهره‌های بزرگ‌ترین پرچم ایران بوده است.

وی در خصوص اهداف شرکت پولاد پیچکار در زمینه توسعه دانشگاه علمی کاربردی گفت: قصد داریم پنج رشته تحصیلی دیگر را طی ترم آینده در این دانشگاه تدریس کرده و مقطع کار‌شناسی را نیز در اینجا داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت «پولاد پیچ کار» اضافه کرد: بسیاری می‌گویند که فلان دانشگاه درجه بالایی دارد و تحصیل در آن دانشگاه امتیازاتی را در آینده دارد ولی اگر شرکتی مانند پولاد پیچکار دانشگاه تأسیس کرده و دانشجو در اینجا فارغ التحصیل می‌شود، قطعاً در آینده این دانشجو بسیاری از کار‌ها را عملی فراگرفته است و از نزدیک با فرآیند تولید یک محصول آشنا شده است.

وی اظهار داشت: امیدواریم دانشجویانی که در اینجا تحصیل می‌کنند بعد از فارغ التحصیلی هر جا خودشان را معرفی کردند و گفتند که از این دانشگاه مدرک گرفته‌اند امتیازی داشته باشند و مطمئناً چنین خواهد بود، به خاطر اینکه این شرکت در کشور بسیار خوش نام است و فعالیتهای زیادی را انجام داده است.

حسینی ادامه داد: صرفاً درس خواندن نمی‌تواند ملاک این باشد که بگوییم چون تحصیل کرده‌ایم هر جا برویم در به روی ما باز است؛ اگر تخصص نباشد مطمئن باشید امتیازی برای شما قائل نمی‌شوند چون امروزه همه در پی تحصیل هستند ولی کمتر کسی دنبال تخصص می‌رود و توصیه می‌کنم در کنار تحصیل تخصص را نیز فرا بگیریم.

ارتقای تحصیلات کارمندان و کارگران و تربیت جوانان بومی

رئیس هیئت مدیره شرکت «پولاد پیچ کار» که عضو «استصنا»(اتحادیه سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران) است، نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بعضی از افراد تنها برای تبلیغ اقدام به راه اندازی دانشگاه خصوصی می‌کنند اما این واحد دانشگاهی برای ارتقای سطح تحصیلات کارمندان و کارگران این مجموعه که بیش از ۴۰۰ پرسنل هستند و همچنین تربیت جوانان بومی برای این کار به وجود آمده است.

عباس حسینی افزود: دانشجوهای زیادی برای کسب اطلاعات از پیچ و مهره به فراخور موضوع درسی خود و کارآموزی به کارخانه ما مراجعه می‌ کردند زیرا بسیاری از دانشجوهای صنعتی ما نمی‌ دانند پیچ گرد است یا دراز؛ در همین رابطه به همکاران خود گفتم از این به بعد هر دانشجویی که به کارخانه ما مراجعه کرد، بیشتر به او بها بدهید و اطلاعات بیشتری به دانشجو بدهید تا این موضوع که پیچ چیست و مهره کدام است در ذهن دانشجو بماند تا وقتی فارغ‌ التحصیل شد و برای کار مراجعه کرد، این موارد را بداند.

وی تأکید کرد: ما به ‌گونه‌ای برنامه‌ ریزی کرده‌ایم که به کار دانشجو‌ها لطمه نخورد. می‌‌توانیم کلاس‌هایشان را پنجشنبه‌ و جمعه یا آخر وقت بگذاریم و طوری برنامه ‌ریزی کنیم که به تولید لطمه نخورد.

حسینی گفت: شعار ما در دانشگاه این است که کار کنید، درس بخوانید و حقوق بگیرید. بعضی از دانشجوهایی که کم ‌درآمد هستند می‌‌توانند در «پولاد پیچ کار» به طور نیمه‌ وقت کار کنند و حقوق بگیرند و درسشان را هم بخوانند، کما ‌اینکه در حال حاضر هم ۱۰،۱۲ دانشجوی نیمه ‌وقت داریم؛ خدا را شکر از روزی که شرکت را راه‌اندازی کرده‌ایم، یک روز هم بیکار نبوده‌ایم.

رئیس هیئت ‌مدیره شرکت «پولاد پیچ کار» ادامه داد: امسال به عنوان سال شروع کار دانشگاه، حدود ۳۰۰ نفر در این دانشگاه ثبت نام کرده‌اند و اکنون سه رشته مکانیک، جوشکاری، و حسابداری در این دانشگاه تدریس می‌شود که انشاءالله از بهمن ماه پنج رشته دیگر را خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم تا رشته‌های کار‌شناسی را در این دانشگاه داشته باشیم و هدفم این است تا پنج هزار دانشجو در این دانشگاه بپذیرم.

وی در خصوص نامگذاری این دانشگاه به عنوان «دانشگاه علمی کاربردی پولاد پیچ کار» گفت: «پولاد پیچ کار» در دنیا برند است و همه دنیا آن را می‌شناسند؛ اگر دوستان با صنعت در زمینه صادرات همکاری کنند، شرایط بسیاری از افراد فعال در این حوزه بهتر می‌شود.

گفتنی است، چندی پیش رئیس هیئت ‌مدیره شرکت «پولاد پیچ کار» در اقدامی خداپسندانه و انسان دوستانه، تعدادی از نابینایان انجمن «نگاه روشن» شهرستانهای ورامین، پیشوا و قرچک در جنوب استان تهران را برای بخش مونتاژ تولید پیچ و مهره و بخش‌های نرم افزاری این کارخانه، مشغول به کار کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز