خبرگزاری کار ایران

رئیس آموزش و پرورش ناحیه۲ بهارستان:

تمامی مدارس بخش بوستان دونوبته هستند

کد خبر : ۱۰۴۹۷۷

ساخت ۵۰ کلاس درس در طول ۲۲ ماه، برگزاری بیش از ۱۲۳ هزار نفر ساعت دوره ی آموزشی به معلّمان، کسب رتبه دوم هوشمند سازی مدارس و رتبه سوم مسابقات قرآنی در استان، گوشه ای از مطالبی است که عبداله نوحی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه نسیم شهر ارائه کرد.

ایلنا: ساخت ۵۰ کلاس درس در طول ۲۲ ماه، برگزاری بیش از ۱۲۳ هزار نفر ساعت دورهٔ آموزشی به معلّمان، کسب رتبه دوم هوشمند سازی مدارس و رتبه سوم مسابقات قرآنی در استان، گوشه‌ای از مطالبی است که عبداله نوحی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه نسیم شهر ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، همزمان با روزهای پایانی شهریور۹۲، مدیر آموزش و پرورش ناحیه۲ شهرستان بهارستان، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه بخش بوستان، ضمن بیان مطالبی پیرامون اهمیت توجه توأمان به علم و ایمان، گزارشی از عملکرد اداره متبوعش ارائه کرد.

عبداله نوحی در ابتدای سخنانش با اشاره به رابطه علم و ایمان در نظام اسلامی، اظهار داشت: «علم باعثقدرت و سرعت در امور زندگی بشر شده است و پیشرفت‌های مادی جهان مرهون وجود علوم تجربی است، اما تفکر اسلامی، علم بدون ایمان را کافی ندانسته و کنترل و هدایت آن را به دست ایمان سپرده است.»

مدیر آموزش و پرورش ناحیه۲ بهارستان ضمن بیان ویژگی‌های ارزشمند سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، اجرای صحیح و مناسب آن را منتج به تربیت دانش آموزانی دانست که صاحب علم و ایمان توأمان خواهند بود.

نوحی در ادامه سخنانش به ارائه گزارشی از عملکرد اداره متبوعش پرداخت و گفت: در طول یک سال گذشته توفیقات فراوانی توسط دانش آموزان و فرهنگیان این منطقه کسب شده است.

وی اظهار داشت: در حوزه معاونت آموزشی، ناحیه۲ بهارستان ضمن برگزاری مستمر آزمون‌های پیشرفت تحصیلی، با رشد درصد قبولی در تمامی پایه‌ها و مقاطع تحصیلی همراه بوده است، ۵۲ درصد از دانش آموزان دوره دوم متوسطه در هنرستان‌های کارودانش و فنی حرفه‌ای در حال تحصیل هستند که بیشتر از میانگین استانی است. برای اولین بار ایجاد دو مدرسه نمونه دولتی دخترانه و پسرانه در جهت نخبه پروری و حفظ دانش آموزان ساعی در منطقه با استقبال دانش آموزان و اولیاء همراه بوده است و کسب رتبه‌های دو رقمی در کنکور سراسری سال جاری و افزایش قبولی‌ها در آزمون مدارس نمونه دولتی نتیجه زحمات فرهنگیان سختکوش در مدارس است.

نوحی ادامه داد: با توجه به اهمیت ارتقاء علمی معلمان در سند تحول، در طول یک سال گذشته بیش از ۱۲۳ هزار نفر ساعت، دورهٔ آموزشی به ویژه جهت آموزش کتب جدیدالتألیف به معلمان پایه‌های دوم، سوم و ششم ابتدایی و پایه اول متوسطه اول(هفتم) برگزار شده است. و در ارزیابی اداره کل متبوع از مراکز آموزش نیروی انسانی، رتبه دوم استان از آنِ ناحیه۲ بهارستان شده است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه۲ بهارستان در گزارشی از عملکرد معاونت پشتیبانی، با بیان اینکه دانش آموزان و اولیای آن‌ها از هوشمندسازی مدارس استقبال خوبی انجام داده‌اند، افزود: در ارزیابی استانی از بیست منطقه شهرستان‌های استان تهران، ناحیه۲ بهارستان در رتبه دوم ایستاده است.

نوحی با بیان اینکه متأسفانه تمامی مدارس بخش بوستان دونوبته هستند و رشد جمعیت منطقه همواره روبه بالا بوده است، نیاز به همیاری خیّرین مدرسه ساز را بیش از پیش عنوان کرد و از احداث۵۰ کلاس درس در طول ۲۲ ماه گذشته، پس از تأسیس اداره با حمایت مسئولین شهرستان خبر داد.

وی همچنین به مردم شهر وعده داد که در ابتدای مهر ۹۲ با تلاشی که توسط آموزش و پرورش در جهت تعمیر و رنگ آمیزی میز و نیمکت‌های مستعمل صورت گرفته است، شاهد آغاز مهری با نشاط و زیبا خواهند بود.

این مدیر در ارائه عملکرد معاونت پرورشی اداره متبوعش گفت: با وجود استعدادهای بالقوه فراوانی که در منطقه وجود دارد، افتخارات فراوانی در این حوزه کسب شده است. کسب عنوان سومی در مسابقات قرآن دانش آموزی در استان، و رتبه اول استان در قسمت پسران، دستیابی به رتبه چهارم استان در مسابقات فرهنگی و هنری، کسب عناوین بر‌تر بسیار زیاد در مسابقات ورزشی دانش آموزان و فرهنگیان استان، من جمله فوتسال و کشتی، عنوان اول استان در قسمت مشاورهٔ تحصیلی و کسب رتبه دوم کشوری در مسابقات قرآنی توسط دانش آموز ناحیه۲ بهارستان، تنها گوشه‌ای از این افتخارات ارزشمند است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه۲ بهارستان در پایان سخنانش از برنامه‌های آینده این اداره گفت: وتوجه به افزایش رتبه‌های دورقمی کنکور، توسعه فضاهای آموزشی و ورزشی، ادامه مسیر هوشمندسازی، افزایش کیفیت آموزشی، آموزش هدفمند نیروی انسانی، همکاری بیشتر با نهاد‌ها و ادارات منطقه، آموزش به بیسوادان و ریشه کنی بیسوادی در بخش بوستان، تأکید بر سبک زندگی ایرانی و اسلامی در مدارس و هدایت دانش آموزان بر‌تر به دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد.

وی در پایان سخنان خود که پیش از خطبه نمازجمعه و با حضور فرهنگیان و دانش آموزان انجام می‌گرفت ضمن تأکید بر تهیه لوازم التحریر متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی توسط اولیای دانش آموزان از امام جمعه، نماینده مجلس، فرماندار، بخشدار، شهردار و اعضای شورای شهر و دیگر مسئولینی که در اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش نقش مؤثری داشته‌اند، تقدیر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز