خبرگزاری کار ایران

سپیده خلیلی:

وضعیت نشر رو به بهبود است؛ اگر این دولت ادامه یابد

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۶۹۸

وضعیت آینده نشر ایران را رو به بهبود می‌بینم البته اگر این دولت به کار خویش ادامه دهد. با این وجود سپیده خلیلی حال و روز امروز نشر را رو به وخامت توصیف می‌کند که باید برایش کاری کرد.

وجود مشکلات اقتصادی توانایی خرید کتاب را به نصف رسانده و دیگر کسی کتاب نمی‌خرد. با این وضع ناشران مجبورند صحنه را ترک کنند.

سپیده خلیلی؛ روانشناس بالینی، نویسنده و مترجم که تاکنون بیش از صد و پنجاه عنوان کتاب برای کودکان و درباره کودکان تألیف و ترجمه کرده؛ اظهار داشت: متأسفانه امروزه اوضاع نشر رو به وخامت است. وضعیت خراب بود، خرابتر شد. مشکلات اقتصادی توانایی خرید کتاب را به نصف رسانده. دیگر کسی کتاب نمی‌خرد. با این وضع ناشران مجبورند صحنه را ترک کنند. قبلاً از ناشران و نویسنده‌ها حمایت می‌شد، وزارتخانه کتاب می‌خرید، کتابخانه‌های عمومی کتاب می‌خریدند، کانون پرورش فکری می‌خرید اما امروز کمتر شاهد این رخداد هستیم. باتوجه به اینکه از شرایط کانون خبر دارم؛ می‌توانم بگویم با این شرایط اقتصادی هیچ افزایش بودجه‌ای برای کانون درنظر گرفته نشده است.

خلیلی با بیان اینکه معمولاً موضوعات کتاب‌هایش به گونه‌ای بوده که در آن‌ها از جانب وزارت فرهنگ و ارشاد به مشکلی برخورد نکرده؛ افزود: در دولت دهم خاطرم هست ایرادی به کتاب روانشناسی‌ام که برای بزرگسالان تألیف کرده بودم گرفتند. در کتاب گفته بودم «حیوان خانگی نگه دارید» از من خواستند این جمله را حذف کنم. نگفته بودم سگ، حیوان خانگی می‌تواند ماهی، لاک پشت، گربه یا هر موجودی باشد.

خلیلی درباره آثار جدیدش به خبرنگار ایلنا گفت: رمانی که اخیراً نوشتم فعلاً فقط در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان مورد بررسی قرار گرفته و تصویب شده است.

او ادامه داد: «مثل هیچ کس» عنوان رمانی است که ماجرای آن مربوط به خانواده‌ایی است که صاحب فرزندی می‌شوند که با بقیه بچه‌ها فرق دارد. این کتاب را کانون پروش فکری کودک و نوجوان منتشر می‌کند.

خلیلی ادامه داد: کتاب دیگرم؛ «قصه‌های مهربانی» است که یک مجموعه از قصه‌هایی برای کودک است. مضمون همه آنها هم عشق، عاطفه و محبت است. همچنین «تخم مرغ شانسی» داستانی از یک مجموعه قصه برای کودکان است که هرکدام به صورت مستقل و به زودی انتشار خواهند یافت.

سپیده خلیلی در پایان افزود: وضعیت نشر ایران را رو به بهبود می‌بینم البته اگر این دولت به کار خویش ادامه دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز