خبرگزاری کار ایران

مراد فرهادپور و حسین نمکین درباره کافکا سخنرانی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۷۷۱

نشست «کافکا، هدایت و مدرنیته ادبی در فارسی» با حضور مراد فرهادپور و حسین نمکین در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

نشست «کافکا، هدایت و مدرنیته ادبی در فارسی» شنبه ۲۵ مرداد در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ کافکایی که تا به امروز در ایران شناخته شده است، بیشتر تحت تاثیر برداشت صادق هدایت بوده است، برداشتی که در «پیام کافکا» خود به آن اشاره کرده است؛ هنرمندی ناامید و پریشان که در تنهایی خویش در جست‌وجوی معنا به سر می برد. امروز نیز، پس از گذشت سال ها همچنان در مواجه با کافکا، خواسته یا ناخواسته با چهره ای از هدایت در پس پشت او برخورد می کنیم. پس از ترجمه کتاب دلوز و گتاری با عنوان «کافکا: به سوی ادبیات اقلیت» چهره ای متفاوت از کافکا در ادبیات ما به تصویر کشیده می شود: «کسی که تا به حال موقع خواندن کافکا به صدای بلند نخندیده است، کافکا را نخوانده است». این کافکایی‌ متفاوت است که دلوز و گتاری آن را به ما معرفی می کنند. در این نشست برآنیم ابتدا از مواجه هدایت با کافکا در ادبیات ایران سخن بگوییم و سپس در بخش بعدی از کافکا متفاوتی به مناسبت انتشار کتاب «کافکا: به سوی ادبیات اقلیت» سخن بگوییم تا در نهایت بتوانیم اینبار با کافکا خارج از نگاه هدایت مواجه شویم.

نشست «کافکا، هدایت و مدرنیته ادبی در فارسی» به همت واحد پژوهشی و آموزشی خانه هنرمندان ایران با حضور مراد فرهادپور و حسین نمکین با دبیری حمیدرضا یوسفی در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

علاقمندان برای حضور در این نشست می‌توانند شنبه ۲۵ مرداد از ساعت ۱۸ به تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز