خبرگزاری کار ایران

تشکیل فراکسیون چاپ می‌تواند فرصتی برای حل مشکلات این صنعت باشد

کد خبر : ۱۹۳۵۰۱

متولیان صنعت چاپ می‌توانند مشکلات خود را به صورت طرح و برنامه به گوش مسئولان برسانند و از این طریق برای برطرف کردن مشکلات این عرصه اقدام کنند.

عضو شورای سیاست‌گذاری چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ با اشاره به برگزاری سیزده دوره از این جشنواره گفت: این جشنواره عملکرد خوبی داشته است اما با توجه به مشکلات صنعت چاپ باید برای حل ریشه‌ای آن برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش ایلنا؛ علی مغانی گفت: در دو سال اخیر با تشکیل شورای سیاست‌گذاری ریل‌گذاری برای این جشنوراه ملی انجام شده است اما مشکل ساختاری صنعت چاپ همچنان پا برجاست و برای برطرف کردن‌ آن‌ها باید از راهکارهای قانونی استفاده کرد.

وی افزود: با احصاء مشکلات این صنعت، متولیان این صنعت می‌توانند مشکلات خود را به صورت طرح و برنامه به گوش مسئولان برسانند و از این طریق برای برطرف کردن مشکلات این عرصه اقدام کنند.

مغانی با استقبال از تشکیل فراکسیون چاپ در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای خجسته نقش مهمی در تشکیل این فراکسیون داشت و باید از وی برای این اقدام تشکر کرد. تاکنون بیش از ۵۰ نماینده مجلس با امضای خود خواستار تشکیل این فراکسیون شده‌اند. با تشکیل این فراکسیون در آینده نزدیک، باید از این ظرفیت برای برطرف کردن مشکلات حوزه چاپ استفاده کرد.

عضو شورای سیاست‌گذاری چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ درباره حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از صنعت چاپ گفت: در دولت جدید ایده کلی آن است که با بخش خصوصی وارد تعامل شود. در چنین فضایی مجموعه صنعت چاپ به عنوان متولیان این صنعت باید از تفرقه‌جویی پرهیز کنند و تلاش کنند اهداف مشخصی را به عنوان مطالبات خود از وزارت ارشاد مطرح کند. مجموعه صنعت چاپ باید در ابتدا مشکلات درونی خود را حل کند و صدای خود را به صورت واحد به گوش مسئولان دولتی برساند.

وی افزود: باید برای حوزه چاپ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دغدغه‌ای ایجاد شود. شرح وظایف این وزارتخانه بیشتر نظارت بر صنعت چاپ است تا حمایت. جشنواره صنعت چاپ فرصتی است تا درباره دغدغه‌ها و خواسته‌های صنعت چاپ از مسئولان کشوری به صورت دغدغه مطرح شود و نسبت به برطرف شدن آن‌ها اقدام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز