خبرگزاری کار ایران

محمدعلی فروغی اصل در گفتگو با ایلنا:

با تثبت وضیعت اقتصادی بازار نشر و کتاب هم بهبود یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۰۴۵

مشکل اساسی صنعت نشر موضوعی چند بعدی و طولانی است که بررسی ریشه‌ای آن وقت و دقت کافی لازم دارد اما من معتقد به نگاه تبلیغاتی به کتاب برای حل مشکلات نشر نیستم چون کتاب نیازی به تبلیغ ندارد.

مدیر نشر آمه و سبزان گفت: با مشخص شدن وضعیت اقتصاد و ایجاد نوعی تثبیت در تمام عرصه‌ها؛ بازار نشر و کتاب هم بهبود یافته است.

محمد فروغی اصل در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره اوضاع کنونی نشر گفت: سال‌های ۹۰ و ۹۱ بدترین سالهای نشر و کتاب بود ولی فضای کنونی نسبت به آن سالها بهتر شده است.

وی ادامه داد: با ثبیت وضعیت اقتصادی و قیمت‌ها و دور شدن وزارت ارشاد از بررسی‌ها طولانی صدور مجوز نشر کتاب وضعیت نشر نسبت به قبل کمی تغییر کرده و روند مثیتی دارد.

فروغی در پاسخ به این سوال که مشکل اساسی صنعت نشر را چه می‌دانید گفت: این موضوع‌، موضوعی چند بعدی و طولانی است که بررسی ریشه‌ای آن وقت و دقت کافی و لازم دارد، اما من معتقد به گاه تبلیغاتی به کتاب برای حل مشکلات نشر نیستم، چون کتاب نیازی به تبلیغ ندارد.

وی درباره روش فروش اینترنتی کتاب گفت: این روش شاید با تمام مشکلاتی که دارد در زمینه کتاب‌های درسی و کمک درسی تا حدودی موفق بوده است ولی در حوزه‌های دیگر با موفقیتی روبه رو نبوده است.

مدیر نشر سبزان و آمه با اشاره به خدمات سایت iikatab. com گفت: ما توانسته‌ایم با تجربه‌ای ۱۳ ساله با استفاده از ابزار اینترنت خدمات بسیار خوبی به ناشران، نویسندگان و خوانندگان ارائه کنیم.

وی افزود: در این سایت بخش‌های گوناگونی وجود دارد ازجمله قسمت در انتظار ناشر که نویسندگان می‌توانند به راحتی ناشران کتاب خود را پیدا کنند؛ برای خوانندگان هم خدماتی به ویِژه در حوزه کتاب خارجی وجود دارد که از طریق این سایت ما در کمترین فرصت کتابهای منتشرشده در خارج از کشور را در اختیار آنان قرار دهیم.

در پایان مدیر نشر سبزان و آمه به استقبال و فروش بسیار خوب کتابهای نشرسبزان در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: کتابهای با عناوین علوم با استقبال بسیار خوبی روبه ور شده است از جمله این عناوین، کتاب " نظریه‌های تأثیرگذار در نجوم "، " نظریه‌های تاثیرگذار در فیزیک " و… وی همچنین از چاپ‌های جدید این عناوین در حوزه روانشناسی اقتصاد و سیاست در آینده نزدیک خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز