خبرگزاری کار ایران

سیدعباس صالحی:

فعالیت‌ها و برنامه‌های هفته کتاب نیازمند بازخوانی است

کد خبر : ۱۸۵۸۹۷

سیدعباس صالحی(معاون امور فرهنگی) در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری هفته کتاب بر ضرورت بازخوانی فعالیت‌های فرهنگی در این هفته تاکید کرد.

نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست و دومین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران صبح امروز(۲۲ تیرماه) با حضور سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی در سالن جلسات معاونت برگزار شد.

به گزارش ایلنا؛ در این نشست مشترک محمد اله‌یاری دبیر برگزاری بیست و یکمین هفته کتاب، مسعود شهرام‌نیا مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی، علی شجاعی صائین مدیرکل دفتر کتاب و توسعه کتابخوانی، مهدی قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی، نیکنام حسین‌پور مشاور منابع انسانی معاونت، علی اصغر سیدآبادی مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی، نجفعلی میرزایی مدیرعامل خانه کتاب، فائزه هوشیار نماینده معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران و نادر قدیانی دبیرکل اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران حضور داشتند.

سید عباس صالحی در این جلسه با اشاره به برگزاری هفته کتاب در سال‌های گذشته عنوان کرد: امسال برای برگزاری هر چه بهتر هفته کتاب، باید به بازخوانی و بازاندیشی فعالیت‌های این هفته بپردازیم.

وی افزود: به منظور بهبود و ارتقای فعالیت‌های این هفته نیازمند آن هستیم چند نکته را بررسی کنیم. اول اینکه که برگزاری هفته کتاب در دوره‌های گذشته چه تاثیرات مثبتی در ترویج کتابخوانی داشته است. در وهله دوم مسئولیت معاونت امور فرهنگی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری هفته کتاب تا چه اندازه باید باشد. در پایان با بررسی این موارد، بیست و دومین دوره هفته کتاب را باید با چه سیاست‌ها و برنامه‌هایی ادامه دهیم.

در ادامه جلسه اعضاء حاضر به بررسی این موضوعات پرداختند و پیشنهادات و نظرات خود را برای برگزاری هفته کتاب در سال جاری اعلام کردند و به بحثو تبادل نظر پیرامون موضوعات مطرح شده پرداختند.

همچنین در این نشست مرور اجمالی بر برنامه‌های هفته کتاب در سنوات گذشته انجام شد و محمد اله‌یاری دبیر اجرایی بیست و یکمین دوره هفته کتاب گزارشی از روند برگزاری این رویداد فرهنگی در دوره‌های پیش ارایه کرد.

اله‌یاری با اشاره به تشکیل شواری سیاست‌گذاری هفته کتاب در این دروه گفت: این رویداد را باید به فال نیک گرفت. امیدورایم که نهادها و دستگاه‌ها در این دروه از هفته کتاب برنامه‌های خود را پس از تصویب در این شورا به اجرا در آورند. امیدورایم با این اقدام جدید شاهد برگزاری هر چه بهتر هفته کتاب در سال جاری باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز