خبرگزاری کار ایران

هنر و قلمرو اخلاق وارد بازار شد

کد خبر : ۱۸۴۹۵۴

کتاب هنر و قلمرو اخلاق تلاشی از ئوئل کرول استاد دانشگاه ویسکانیسن در جهت تبیین حد و مرزهای هنر و قلمرو اخلاق درجهان معاصر است که توسط محسن کرمی ترجمه و در انتشارات ققنوس منتشر شده است.

کتاب " هنر و قلمرو اخلاق " نوشته نوئل کرول با ترجمه محسن کرمی توسط انتشارات ققنوس منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب " هنر و قلمرو اخلاق " برگردانی از دو مقاله با عنوان «هنر و قلمرو اخلاق»، «هنر و نقد اخلاقی» به قلم نوئل کرول استاد دانشگاه ویسکانیسن و از اعاظم فلسفه هنر معاصر است.

کرول به همراه بریس گات از مدافعان اصلی نقد اخلاقی هنر در سال‌های معاصر به شمار می‌روند، اما آنچه جایگاه کرول را در زیبا شناسی معاصر برجسته و متمایز می سازد طرز تلقی خاص او از ارتباط هنر با زندگی است.

به گفته کرول؛ در روزگار ما کار فیلسوفان هنر باید تمرکز نو، بر راه‌هایی باشد که هنر از آن راه‌ها به حیات فرهنگی و زندگی فردفرد انسان‌ها وارد می‌شود و نیز سهم هنر در جامعه و تاثیرش بر تجربه‌های اخلاقی و عاطفی انسان‌ها را مورد تامل قرار دهند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «چه بسا همواره فقرا و ستمدیدگان در پیش چشمان باشند، اما علی رغم آگاهی از این امر، ممکن است به سادگی وجود آنها و دلالت‌های اخلاقی آن را نادیده بگیریم و از یابد ببریم. آثار هنری‌ای مانند اجرای فعالانه درایوفو، دسته پانیومیم سان فرانسیکو، و تئاتر نان و عروسیک خیمه شب بازی، نه تنها می‌توانند توجه ما را بار دیگر به چنین واقعیت‌های ملموسی از زندگی جلب کنند، بلکه می‌توانند اهمیت اخلاقی آنها را از حیثمسئولیت‌هایمان نیز به یادمان بیاورند».

کتاب " هنر و قلمرو اخلاق " در۱۵۱ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۷ هزار و ۵۰۰ تومان راهی بازار نشر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز