خبرگزاری کار ایران

" قاشق قاشق آب " تا اواخر هفته آینده منتشر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۴۵۹

" قاشق قاشق آب " یک سه گانه است که شخصیت اصلی آن الیوت ارتز است. دریافت جایزه پولیتزر ۲۰۱۲ و کاندیدایی این اثر در چند جشنواره، ازجمله عوامل انتخاب نمایشنامه قاشق قاشق آب برای ترجمه بود.

نمایشنامه قاشق قاشق آب عنوان نمایشنامه‌ای است که به قلم کیورا الگراهادس(نویسنده آمریکایی) نوشته شده و تا اواخر هفته آینده با ترجمه آراز بارسقیان از سوی انتشارات افراز منتشر می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ آراز باسقیان(مترجم نمایشنامه قاشق قاشق آب) درخصوص علل انتخاب این متن برای ترجمه اظهار کرد: دریافت جایزه پولیتزر ۲۰۱۲ و کاندیدایی این اثر در چند جشنواره، ازجمله عوامل انتخاب نمایشنامه قاشق قاشق آب برای ترجمه بود.

وی بیان کرد‌: این نمایشنامه یک سه گانه است که شخصیت اصلی آن الیوت ارتز است. این شخصیت سربازی بود که در سال ۲۰۰۲ به عراق می‌رود و در آنجا زخمی می‌شود. نمایشنامه دوم تمرکزش روی زندگی شخصی این فرد در شهر فیلادلفیا بعد از برگشتن به آمریکاست. بخش سوم نمایشنامه نیز که شادترین آهنگ آخر از همه اجرا می‌شود، نام دارد هنوز چاپ نشده است.

بارسقیان افزود‌: نمایشنامه قاشق قاشق آب بخش دوم این اثر است که می‌تواند درخصوص چگونگی پرداختن به متن توسط نمایشنامه نویسان مفید باشد. این اثر شیوه پرداخت نمایشنامه را آموزش می‌دهد و این از نکات و ویژگی‌های مثبت و ممتاز این متن شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه هر نمایشنامه‌ای که ترجمه کرده‌ام برای آموزش نمایشنامه‌نویسی مفید است، اظهار کرد‌: این اثر می‌تواند به عنوان یک کتاب آموزشی در تدریس استفاده شود. نمایشنامه قاشق قاشق آب شخصیت‌پردازی بسیار خوبی دارد و نوع داستان‌سرایی نویسنده آن هم بسیار قوی است.

این مترجم اظهار کرد‌: شاید مطالعه کننده این اثر در خوانش اول نتواند به درستی با این کتاب ارتباط برقرار کند اما در خوانش‌های بعدی به طور کامل خواننده را با خود درگیر خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز