خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان خبر داد:

خوزستان دارای نخستین سرای هنرمندان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۵۲۲

نگاه دولت یازدهم به استان خوزستان نگاه ویژه‌ای است به‌طوری‌که نخستین سفر استانی هیات دولت به خوزستان شکل گرفت و عزم دولت بر توسعه استان خوزستان است.

مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان در نشست با هنرمندان و روزنامه‌نگاران استان خوزستان از راه‌اندازی اولین سرای هنرمندان در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان امروز(۲۱ خرداد) میهمان استان خوزستان بود ودر نشستی با هنرمندان و روزنامه‌نگاران استان نیز دیدار کرد.

وی در این دیدار در سخنانی با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید اقتصاد فرهنگ و هنر است که بر این مبنا وزارت ارشاد کمیته اقتصاد و فرهنگ و هنر را به صورت جدی راه اندازی کرده است.

مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این کمیته به صندوق حمایت از هنرمندان واگذار شده افزود: با درایت مقام معظم رهبری و نگاه بلند ایشان برای نامگذاری سال جدید، توجه به مقوله اقتصاد و فرهنگ دو چندان شده و سیاست های صندوق در حمایت از هنرمندان، روزنامه نگاران و نویسندگان تغییر کرده است.

وی تصریح کرد: این تغییر بر مبنای آن است که بحثاصلی دولت و وزارت ارشاد توانمند سازی هنرمندان است به طوری که مخالف نگاه حمایتی صرف هستیم و اعتقاد براین است که هنرمند باید در فضای شادابتری فعالیت کند.

ارجمندی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به پتانسیل ها و امکانات فراوان هنری در استان خوزستان اظهار کرد: علت حضور من در این استان پیگیری اجرای طرحی به عنوان طرح سرای هنرمندان است.

وی با بیان اینکه این طرح در سراسر کشور در حال پیگیری است، افزود: استان خوزستان به عنوان نخستین استان برای راه‌اندازی سرای هنرمندان انتخاب شده است و به این منظور تفاهم نامه‌ای با استانداری خوزستان به منظور تصویب احداثاین سرا بسته می‌شود.

مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح تلاش می‌شود فضای فرهنگی آموزشی در استان‌ها توسعه یابد.

وی افزود: بنا به پیشنهاد حمید فرخ نژاد هنرمند خوزستانی و با توجه به اینکه استان خوزستان پایتخت انقلاب و زخم خورده جنگ تحمیلی است، اولین سرای هنرمندان در خوزستان راه اندازی می شود.

ارجمندی در بخش دیگر سخنان خود پس از استماع نظرات، پیشنهادات و مشکلات مطرح شده از سوی هنرمندان و روزنامه نگاران اظهار کرد: مسیر ما همان مسیری است که برایش شهید دادیم و وظیفه داریم در این راستا از درایت و صلابت کافی برخوردار باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید در عرصه هنر، مدیریت کنیم، گفت: نگاه دولت یازدهم به استان خوزستان نگاه ویژه ای است به طوری که نخستین سفر استانی هیات دولت به خوزستان شکل گرفت و عزم دولت بر توسعه استان خوزستان است.

مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان همچنین با بیان اینکه فرهنگ و هنر موضوعی تک بعدی نیست و همه در شکل گیری آن نقش دارند، افزود: وزارت ارشاد از لحاظ اجرایی متولی فرهنگ و هنر است و باید همه دست به دست هم دهیم تا بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

وی تصریح کرد: تلاش ما این است که ایران اول منطقه باشد و قطعا در مقوله فرهنگ و هنر می‌توانیم اول شویم.

ارجمندی در بخشی از سخنان خود همچنین به مقوله هنر موسیقی اشاره کرد و گفت: در این زمینه با سخت گیری هایی مواجه هستیم اما انقلاب و حتی جنگ ما با موسیقی شکل گرفته است و براین اساس تلاش می کنیم که موسیقی درست ایرانی احیا شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز