خبرگزاری کار ایران

انجمن شاعران ایران برگزار می‌کند:

«همچنان با عشق» به یاد حسین منزوی

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۳۲۱

انجمن شاعران ایران قصد دارد به مناسبت دهمین سالروز درگذشت حسین منزوی مراسمی با یاد او و با حضور دوستاران غزل معاصر فارسی برگزار کند.

افشین علاء، عضو هیات مدیره‌ی انجمن شاعران از برپایی شبی به یاد حسین منزوی خبرداد. «همچنان با عشق» عنوان این مراسم است که روز دوشنبه ۱۲ خرداد از ساعت ۵:۳۰ در محل انجمن شاعران ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با توجه به اینکه یک دهه از مرگ این شاعر اثر گذار در حوزه‌ی غزل می‌گذرد انجمن شاعران تصمیم داشت این برنامه را در اردیبهشت و همزمان با سالروز درگذشت حسن منزوی برگزار کند که با با توجه به مقارن شدن آن با برگزاری نمایشگاه کتاب تهران این مراسم کمی دیرتر و در ۱۲ خرداد برگزار می‌شود.

در این مراسم به غیر از اجرای موسیقی، تعدادی از غزلسرایان نیز به شعرخوانی خواهند پرداخت. همچنین سخنرانی‌هایی با موضوع حسین منزوی و اشعار او ایراد خواهد شد.

این مراسم از سلسله‌ مراسمی است که انجمن ناشران قصد دارد به تدریج با یاد شاعران بزرگ برگزار کند. در همین راستا هفته‌ی گذشته نیز شبی با مهرداد اوستا برگزار شد.

حسین منزوی در یکم مهر ۱۳۲۵ در زنجان متولد شد. او بیشتر به عنوان شاعری غزل‌سرا شناخته شده است هرچند اشعاری با فرم آزاد نیز سروده است. وی در ۶ اردیبهشت ۱۳۸۳ بر اثرآمبولی ریویو سرطان در تهران درگذشت و در کنار آرامگاه پدرش در زنجان به خاک سپرده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز