خبرگزاری کار ایران

با حضور کوفی عنان؛ نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی در کربلا برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۱۸۵

نمایشگاهی از آثار تجسمی هنرمندان ۱۲ کشور دنیا در کربلای معلا برگزالر می‌شود. در این نمایشگاه قرار است اشخاصی چون وزیر فرهنگ و ارشاد کشورمان، علی جنتی کوفی عنان حضور داشته باشند.

در آستانه‌ی ولادت با سعادت حضرت سیدالشدا(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و حضرت امام سجاد(ع) نمایشگاهى از آثار هنرمندان رشته‌هاى تجسمى در موزه‌ی آستان مبارک حضرت امام حسین(ع) در شهر کربلا برگزار مى‌شود.

محمدرضا میرفندرسکى در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ در این‌باره بیان کرد: این نمایشگاه با شرکت ١٣ کشور دنیا از جمله ایران، آفریقا، اندونزى، مالزى، بحرین، قطر، عربستان سعودى، کویت و… با حضور وزراى فرهنگ و ارشاد کشورشان و همچنین مقامات بین‌المللى ازجمله کوفى عنان دبیرکل اسبق سازمان ملل متحد و عباس الدشتى برگزار خواهد شد.

وى افزود: ما در این نمایشگاه ضمن به نمایش گذاشتن آثار خود، در فضاى ورک شاپ به اتفاق هنرمندان شرکت کننده از ایران یک اثر مشترک در یک تابلوى بزرگ خواهیم داشت، این اثر فاخر با طراحى و فرم اسلامى و مرتبط با فرهنگ عاشورا طراحى و نوشته خواهد شد و در آخر با تهیه‌ى یک شناسنامه‌ى هنرى و امضاى وزیر محترم فرهنگ و ارشاد کشورمان جناب آقاى على جنتى در روز اختتامیه طى مراسمى با حضور مقامات کشور عراق به موزه‌ى آستان حضرت سیدالشهدا(ص) تقدیم خواهد شد.

میرفندرسکى از همه‌ی هنرمندان در رشته‌هاى مختلف دعوت به همکارى و کار گروهى کرد و افزود: در کارهاى گروهى چه برگزارى نمایشگاه و چه در بخش تلفیق و تهیه‌ى اثر مشترک بین هنرمندان رشته‌هاى گوناگون برکاتى معنوى و ارزشمند وجود دارد که تا قبل از تجربه‌ى آن به رموز کارگشایى آن آگاه نیستیم.

وى از اقدام سهیل محمودى در برگزارى نمایشگاه(دستها و سطرهاى مهربان) به نیکى یاد کرد و تصریح کرد: بنده و ٢١ خوشنویس دیگر ازجمله استادان اسرافیل شیرچى، حسین غلامى، محمد حیدرى، اکبر ساعتچى و دیگران که در این سالها قطعاتى از اشعار ناب ایشان را نوشته بودیم و به ایشان تقدیم کرده بودیم؛ را تماما به خیریه مدرسه‌سازى مهر گیتى واگذار کرد و طى برگزارى نمایشگاهى باشکوه با حضور سید محمد خاتمى، احمد مسجد جامعى، ساعد باقرى، حسین الهى قمشه‌اى، حسام الدین سراج و… صد درصد عواید فروش آن صرف امور فرهنگى و مدرسه‌سازى در مناطق محروم کشور شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز